۰ نفر

ترامپ از بازگشایی پارک‌های ملی آمریکا خبر داد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲
کد خبر: 433787
ترامپ از بازگشایی پارک‌های ملی آمریکا خبر داد

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، پارک‌های ملی و تفرجگاه‌هایی که به خاطر شیوع ویروس کرونا بسته شده‌ بودند، مجددا باز خواهند شد اما با توجه به سطوح مختلف محدودیت‌های بهداشت عمومی، مشخص نیست که دولت واشنگتن چه زمانی این بازگشایی را در سراسر کشور اجرا خواهد کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان مراسم درختکاری کاخ سفید به مناسبت روز زمین گفت: ما بازگشایی کشورمان را آغاز می‌کنیم. به لطف پیشرفت‌های چشمگیرمان در برابر ویروس کرونا که یک دشمن نامرئی است، بسیار خرسندم که اعلام کنم در راستای دستورات و راهنمایی‌های دولتم برای بازگشایی آمریکا، ما بازگشایی پارک‌های ملی و تفرجگاه‌ها با هدف ایجاد لذت برای مردم آمریکا را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در جریان این مراسم گفت: دولت ترامپ برای بازگشایی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها همکاری نزدیکی با فرمانداران خواهد داشت تا مردم آمریکا بتوانند از این مکان‌ها فوق‌العاده لذت ببرند.

دیوید برنهارد، وزیر داخلی آمریکا به دنبال این اطلاعیه در توییتی نوشت: دولت واشنگتن به همکاری با فرمانداران و مقامات بخش بهداشت عمومی متعهد است تا نهایتا پارک‌های ملی کشورمان را به شکلی امن برای مردم آمریکا مجددا باز کند تا آنها بار دیگر از این مکان‌ها لذت ببرند.

یکی از سخنگویان وزارت داخلی آمریکا گفت، تغییرات عملی برای هر پارک ملی به زودی فراهم خواهد شد.

این در حالی است که یکی از مقامات این وزارتخانه این اطلاعیه جدید را کم اهمیت خواند و گفت بخش‌هایی از برخی از پارک‌ها در طول پاندمی کرونا باز بودند.

وی افزود: وزارت داخلی و سریس پارک ملی در سطح فدرال برای بازگشایی پارک‌ها در ایالت‌هایی که از سرگیری فعالیت‌ها را آغاز می‌کنند، همکاری خواهند کرد اما از دولت انتظار می‌رود که پیش از آنکه ایالت‌ها دست‌کم به مرحله اول راهنمایی‌های بازگشایی فدرال نرفته‌اند، پارک‌های موجود در آن ایالت‌ها را بازگشایی نکند.