۰ نفر

تمدید ۴هفته‌ای محدودیت‌های اجتماعی در جاکارتا اندونزی

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۱۵
کد خبر: 433677
تمدید ۴هفته‌ای محدودیت‌های اجتماعی در جاکارتا اندونزی

اندونزی که همچنان کانون عفونت‌ ویروسی کرونا در جنوب شرق آسیاست، قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی در جاکارتا با ۱۰ میلیون جمعیت را تمدید کرده است.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، آنیس باسودان، فرماندار جاکارتا روز چهارشنبه اعلام کرد اقدامات گسترده برای فاصله‌گذاری اجتماعی که شامل ممنوعیت تجمع بیش از پنج فرد، خدمات حمل و نقل عمومی محدود و کار اجباری از خانه است، تا ۲۲ ماه مه (دوم خرداد) تمدید شد. محدودیت‌هایی که برای اولین بار در تاریخ ۱۰ آوریل اعمال شد، قرار بود امروز (پنجشنبه) پایان یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جاکارتا و شهرهای اقماری آن به عنوان قطب همه‌گیری در چهارمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می‌شود و ۷۴۱۸ تن مبتلا شده‌اند که بیش از چهار برابر از ابتدای ماه است. براساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، شیوع این بیماری در اندونزی موجب کشته شدن ۶۳۵ تن شده است که بیشترین میزان در آسیا پس از چین و هند است.

فرماندار جاکارتا تاکید کرد: کلید فاصله‌گذاری اجتماعی موفق و گسترده نظم تمام شهروندان است. ما با جدیت اجرای قوانین را در روزهای آینده دنبال می‌کنیم و تمام آن کسانی که قوانین را نقض کنند نه تنها توبیخ می‌شوند بلکه با جرایمی روبرو خواهند شد.

جاکارتا که اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در اوایل مارس دیده شد، حدود یک ماه است تحت تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی قرار دارد اما هنوز تعداد مبتلایان روند کاهشی نیافته است. براساس آمار رسمی، در جاکارتا تعداد ۳۳۸۳ مورد مثبت و ۳۰۱ فوتی گزارش شده است.