۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

وضعیت آسیب‌پذیر بازارهای جهانی در پی سقوط قیمت نفت/ عدم قطعیت در بازارهای منطقه آسیا

۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۴۱
کد خبر: 433246
وضعیت آسیب‌پذیر بازارهای جهانی در پی سقوط قیمت نفت/ عدم قطعیت در بازارهای منطقه آسیا

در حالی که قیمت نفت همچنان پس از سقوط یکباره روز دوشنبه روند نزولی را ادامه می‌دهد و قیمت نفت خام برای نخستین بار در طول تاریخ به زیر صفر رسیده، بازارهای سهامی جهان موضعی آسیب پذیر در پیش گرفته‌اند.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ به گزارش سی ان ان، تحلیل گران معتقدند درد و رنج ناشی از سقوط قیمت نفت بر بازارهای آسیا و اروپا و حتی ایالات متحده تاثیرگذار بوده است، شرایطی که بدون تردید از همه گیری ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان ناشی شده است. 

بیورنار تونگهوگن رییس بازارهای نفت در ریستاد انرژی درباره تاثیر شرایط پیش آمده بر بازارهای سهامی جهان گفت: بازار به احتمال زیاد طی هفته‌های آینده تحت فشار قرار خواهد گرفت و تاثیر نشست اوپک پلاس بر بازارهای مالی تنها در ماه مه محقق خواهد شد. 

بازارهای سهامی جهان امروز سه شنبه کاهش چشمگیری به ثبت رساند، شاخص فوتزی 100 لندن با 1.4درصد کاهش معاملات را آغاز کرد، داکس آلمان و کک 40 فرانسه هر کدام 1.8درصد کاهش داشتند. 

بازارهای آسیا هم وضعیت بهتری نداشتند. در هنگ کنگ شاخص  Hang Seng با کاهش 2.2درصدی، Nikkei 225 ژاپن با ثبت کاهش نزدیک به 2 درصدی و شاخص کامپوزیت Composite شانگهای با ثبت کاهش 0.9درصدی روز خود را به پایان رساندند. شاخص Kospi کره جنوبی با ثبت کاهش 3 درصدی در میان دیگر بازارهای آسیایی بیشترین سقوط را به ثبت رساند و ارزش وون پول ملی این کشور در برابر دلار 1.7 درصد کاهش داشت. 

در شرایطی که اخباری از وضعیت وخیم سلامتی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پی جراحی قلب اخیر وی به دست سی ان ان رسیده اما کره شمالی تاکید می‌کند که هیچ خبری از وضعیت سلامت وی ندارد. 

جفری هالی تحلیل‌گر ارشد بازار آسیا و اقیانوس آرام در یادداشتی درباره تغییر و تحولات منطقه آسیا نوشت: بازارهای منطقه‌ای در عین حال به انتشار اخبار سلامتی کیم جونگ اون هم واکنش داشته‌اند. این در حالی اتفاق می‌افتد که کل منطقه آسیا در یک دوره عدم قطعیت به سر می‌برد که تا مدتی هم ادامه خواهد یافت.