۰ نفر

روسیه با کسری بودجه ۷۴میلیارد دلاری روبرو است

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۴۰
کد خبر: 433007
روسیه با کسری بودجه ۷۴میلیارد دلاری روبرو است

یک مقام نزدیک به دولت روسیه به رسانه‌های این کشور خبر داده است که کسری بودجه این کشور در سال ۲۰۲۰ممکن است به ۷۴.۶میلیارد دلار برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو روز دوشنبه به نقل از یک مقام نزدیک به دولت روسیه و بدون اشاره به نام وی نوشت: بودجه فدرال روسیه در سال ۲۰۲۰ ممکن است به حدود ۵.۶ هزار میلیارد روبل (۷۴.۶ میلیارد دلار) برسد.

به نوشته این روزنامه، قبلا پیش بینی شده بود که کسری بودجه روسیه در سال جاری ۹۰۰ میلیارد روبل (حدود ۱۲ میلیارد دلار) باشد. 

مقام روس گفت که درآمد بودجه روسیه در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۵.۲ هزار میلیارد روبل (معادل ۲۲۵ میلیارد دلار) پیش بینی شده است.

این در حالی است که در تنظیم بودجه روسیه در اواخر سال گذشته، سطح درآمد بودجه ۲۰.۶ هزار میلیارد روبل (۲۷۴.۶ میلیارد دلار) پیش بینی شده بود.

به گفته مقام روس، هزینه بودجه روسیه نیز در سال جاری شامل ۲۰.۸ هزار میلیارد روبل (۲۷۸ میلیارد روبل) خواهد بود.

در حالی که قبلا پیش بینی شده بود که مصارف بودجه روسیه در سال ۲۰۲۰، ۱۹.۷ هزار میلیارد روبل (۲۵۵ میلیارد دلار) باشد.

مقام روس خاطرنشان کرد که در اصلاحیه ای که در بودجه روسیه تنظیم شده است، بهای نفت یورالز نفت پایه روسیه، ۲۰ دلار برای هر بشکه درنظر گرفته شده است. در حالی که قبلا این رقم ۵۷.۷ دلار برای هر بشکه محاسبه شده بود.  

روزنامه روسی نوشت: دولت روسیه قصد دارد از چند منبع کسری بودجه را تامین کند و مجبور است تا ۲ هزار میلیارد روبل (۲۶.۶ میلیارد دلار) از صندوق رفاه ملی روسیه بردارد و یکهزار میلیارد روبل (۱۳.۳ میلیارد دلار) از منابع مختلف تامین می‌کند و بقیه را هم قرض خواهد گرفت.

 گفتنی است علت اصلی کسری بودجه دولت روسیه کاهش بهای نفت در بازار جهانی است که بیش از نصف درآمدهای دولت این کشور را تامین می کند.

شیوع کرونا در روسیه همانند سایر کشورهای جهان نیز برای دولت این کشور مشکل آفرین شده و به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، این کشور از ۱۱ فروردین به مدت یک ماه به تعطیلات رفته است.