۰ نفر

بیش از نیمی از فرانسوی‌ها اعتمادی به ماکرون ندارند

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۰:۲۳
کد خبر: 432737
بیش از نیمی از فرانسوی‌ها اعتمادی به ماکرون ندارند

تازه ترین نظرسنجی یک موسسه فرانسوی نشان داد که 54درصد فرانسوی ها به «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور خود بی اعتمادند و از میزان محبوبیت وی نیز کاسته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نظرسنجی های یکشنبه در فرانسه نشان میدهد که 54 درصد از فرانسوی ها نسبت به مدیریت دولت این کشور در مقابله با ویروس کرونای جدید بی اعتماد هستند، آماری که نسبت به هفته گذشته و قبل از سخنرانی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه افزایش نشان میدهد.

به نوشته خبرگزاری «پرنسا لاتینا» نظرسنجی هفتگی موسسه افکارسنجی فرانسه (IFOP) نشان داد که تنها 46 درصد از 1007 شرکت کننده در این نظرسنجی که در روزهای  15 و 16 آوریل ( 227 و 28 فرودین) برگزار شد اعتماد خود به دولت امانوئل ماکرون را ابراز داشتند. در این نظرسنجی تنها 9 درصد به اقدامات دولت ماکرون اشتیاق مطلق نشان دادند.

رئیس جمهور فرانسه چندی قبل به صراحت گفت که این کشور از نظر تأمین اقلام بهداشتی ضروری برای مقابله با ویروس کرونا با مشکل مواجه است.

به نوشته پرنسا لاتینا، اعتماد به دولت فرانسه در مورد نحوه مبارزه با ویروس کرونای جدید همچنان با میزان 55 درصد گزارش شده توسط این موسسه فرانسوی در اواسط ماه مارس (اسفند ) فاصله دارد. محبوبیت خود امانوئل ماکرون در این نظرسنجی تنها 37 درصد اعلام شد. این رقم در هفته های گذشته به 47 درصد  رسیده بود.

فرانسه مدتهاست که با اعتراضهای سراسری در روزهای شنبه به استثنای ایام کرونا مواجه است. تظاهرات‌های هفتگی مخالفان سیاست‌های دولت فرانسه موسوم به جلیقه زردها از ماه نوامبر ۲۰۱۸، دی ماه ۱۳۹۷ ادامه داشته و بعضاً به خشونت کشیده شده است.

اگرچه اعتراضات این جنبش در اعتراض به طرح دولت ماکرون برای افزایش مالیات بر سوخت آغاز شدند اما این اعتراضات به صورت هفتگی همچنان شنبه‌ها در حال برگزاری است. این معترضان به نظام سرمایه‌داری معتقدند سیاست‌های امانوئل ماکرون تنها در راستای خدمت رساندن به ثروتمندان جامعه است.