۰ نفر

روسیه: اتباع خارجی تا ۲۶خرداد نیاز به تمدید ویزا ندارند

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱:۵۸
کد خبر: 432450
روسیه: اتباع خارجی تا ۲۶خرداد نیاز به تمدید ویزا ندارند

رئیس جمهوری روسیه در فرمانی به اتباع خارجی در این کشور که مدت ویزای آنان پایان یافته است اجازه داد تا ۲۶خرداد ماه در این کشور بمانند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین در این فرمان که امروز شنبه منتشر شده، اعلام کرده است که در پی شیوع ویروس کرونا نمی‌توان هیچ تصمیمی در خصوص مدارک اتباع خارجی که ملزم به ترک این کشور هستند اتخاذ کنیم بنابراین آنها تا ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد ماه) می‌توانند در این کشور بمانند.

براین اساس، هیچ فرد خارجی در روسیه در این مدت به بهانه پایان یافتن ویزای خود اخراج یا به کشور دیگری منتقل نمی‌شود.

همین امروز کرونا در روسیه رکود جدید دیگری ثبت کرد چرا که طی ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار و ۷۸۵ نفر دیگر در این کشور به کرونا مبتلا شدند تا بیشترین آمار ابتلای روزانه در جهان به این کشور اختصاص یابد.

اکنون ۳۶ هزار و ۷۹۳ نفر در روسیه به کرونا مبتلا هستند و ۳۱۳ نفر نیز تا امروز جان خود را به همین دلیل از دست داده‌اند.

هنوز معلوم نیست دولت می‌خواهد تا ۱۱ اردیبهشت ماه طرح قرنطینه خانگی را که از آغاز آن نزدیک ۲۰ روز می‌گذرد متوقف کند یا برای حفظ جان افراد بیشتری با وجود ضررهای هنگفت اقتصادی آن را تمدید خواهد کرد.

اما آنچه مشخص است از هم‌اکنون خیلی از روس‌ها به تنگ آمده‌اند و در شبکه‌های اجتماعی اعتراضات به تدابیر سخت دولت و شهرداری‌ها روزبروز بیشتر می‌شود و پیش بینی شده که حدود ۱۵ میلیون نفر به طور موقت کار خود را در پی کرونا در روسیه از دست خواهند داد.