۰ نفر

معترضان به قرنطینه در آمریکا دوباره به خیابان‌ها آمدند

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱:۰۷
کد خبر: 432441
معترضان به قرنطینه در آمریکا دوباره به خیابان‌ها آمدند

شماری از معترضان به قرنطینه در آمریکا بار دیگر در چندین شهر این کشور دست به تظاهرات زده و خواستار بازگشایی کسب‌ و کارها شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ۴۰۰ معترض شنبه به وقت محلی در شهر کنکورد در ایالت نیوهمپشایر تظاهرات کرده و تاکید کردند که با توجه به پایین بودن آمار مبتلایان به کرونا در این ایالت نیازی به تمدید قرنطینه نیست.
معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «آمارها دروغ می‌گویند» و «نیوهمپشایر را بازگشایی کنید».
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: در میان معترضان در نیوهمپشایر افراد مسلحی حضور داشتند که صورت خود را پوشانده بودند.
همچنین حدود ۲۰۰ نفر نیز مقابل ساختمان کنگره ایالت مریلند در شهر آناپولیس و بیش از ۲۵۰ دیگر هم در شهر «آستین» ایالت تگزاس تظاهرات مشابهی برگزار کردند.
این تظاهرات سراسری که با عنوان اعتراض به دستور «در خانه بمانید» برگزار شد، در کالیفرنیا و ویسکانسین نیز تعدادی از هواداران دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را به خیابان‌ها کشاند.
در مریلند معترضان برخی از نمادهای انتخاباتی ترامپ را در دست داشتند. بسیاری از معترضان که به این تظاهرات ملحق شده بودند، از خودروهای خود پیاده نشدند. 
گروهی به نام «مریلند را بازگشایی کنید» توماری با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ امضا جمع کرده و از «لری هوگان» فرماندار این ایالت خواست تا فورا کسب‌وکارها و نهادهای آموزشی و مذهبی را بازگشایی کند.
معترضان در شهرهای مختلف که عمدتا بدون ماسک و دستکش دست به تظاهرات زدند، با سر دادن شعارهایی خواستار اخراج «آنتونی فائوچی» پزشک ارشد آمریکا شدند.
فائوچی هفته گذشته گفته بود، جان افراد زیادی نجات می‌یافت اگر دولت برنامه‌های مهار ویروس کرونا را در مراحل اولیه شیوع این ویروس اجرا می‌کرد.
به دنبال آن، «دِآنا لورن» سیاستمدار جمهوریخواه که برای ورود به کنگره رقابت می‌کند، در توئیتی نوشت: فائوچی اکنون می‌گوید اگر ترامپ زودتر به متخصصان پزشکی گوش داده بود می‌توانست جان تعداد بیشتری از مردم را نجات دهد.
لورن توئیت خود را با هشتگ «وقتش رسیده فائوچی اخراج شود» منتشر و ترامپ آن را بازنشر کرد.
فائوچی پزشک ارشد بیماری‌های عفونی دولت آمریکاست. او از سال ۱۹۸۴ میلادی مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی و یکی از کارشناسان ارشد کارگروه ویژه مبارزه با کرونا در دولت ترامپ‌ است و تاکنون در جلوگیری از همه‌گیری ایدز، ابولا و بیماری زیکا کمک کرده است.
در حالی که بسیاری از مقام‌های ایالتی و پزشکان نسبت به شتابزدگی در رفع محدودیت‌ها و قرنطینه تاکید کرده‌اند ترامپ مدعی است که شرایط برای لغو این محدودیت‌ها آماده است.
به دنبال این مواضع، هفته گذشته تظاهراتی علیه فاصله‌گذاری اجتماعی در ایالت‌های اوهایو، میشیگان و کارولینای شمالی برگزار شد.
همچنین قرار است در روزهای آتی در بخش‌های دیگر آمریکا از جمله در غرب ایالت نیویورک تظاهرات مشابهی برگزار شود.
داده‌های دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۷۱۸ هزار مورد ابتلای قطعی به کرونا در آمریکا به ثبت رسیده است که از میان آنها ۳۷ هزار و ۷۳۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.