۰ نفر

گوترش خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران است

۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱:۴۰
کد خبر: 431731
گوترش خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران است

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید رد که او همچنان خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه‌ی دولت آمریکا علیه ایران به منظور مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه‌ی آمریکا در سراسر جهان شد و گفت که این اقدام دولت آمریکا سلامتی میلیون‌ها نفر را در جهان در معرض خطر قرار داده است و موجب تضعیف تلاش‌های جهانی برای مهار ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر آن شده است.

درخواست لغو تحریم‌ها توسط آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد نشان‌دهنده‌ی وجود نگرانی‌های گسترده در خصوص این که تحریم‌ها مانع اجرای اقدامات مقابله‌ای مؤثر می‌شود، است که مانع تلاش مؤثر کشورهای تحریم شده نظیر کوبا، ایران، کره شمالی، ونزوئلا و زیمبابوه در نبرد با ویروس همه‌گیر کرونا و افزایش چشمگیر شمار مبتلایان و قربانیان در این کشورها شده است.

وی هم‌چنین گفت: «من برای مقابله با ویروس کرونا خواستار چشم پوشی از تحریم‌های اعمال شده هستم و تا از دسترسی این کشورها به مواد غذایی، مواد اولیه ضروری سلامت و تجهیزات پزشکی اطمینان حاصل شود.»

پیش از این روسیه از ایالات متحده آمریکا خواسته بود که بدون معطلی تحریم‌های یکجانبه‌ی خود علیه ایران را لغو کند تا مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه و مقابله مؤثر دولت ایران با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس نشوند.

گوترش هم‌چنین گفت که در این زمان مهم، به خاطر بهداشت جهانی و به منظور حمایت از حقوق انسانی و حفظ ارزش زندگی میلیون‌ها انسان در کشورهای تحریم شده، می‌بایست این تحریم‌ها به حالت تعلیق درآید و یا کاهش داده شوند.