۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

برخی ثروتمندان با وجود بحران کرونا پولدارتر می‌شوند/ افزایش 24میلیارد دلاری دارایی جف بزوس

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۵۷
کد خبر: 431672
برخی ثروتمندان با وجود بحران کرونا پولدارتر می‌شوند/ افزایش 24میلیارد دلاری دارایی جف بزوس

به رغم رکود اقتصادی ایجاد شده، به دلیل خانه‌نشینی مردم بر اثر ویروس کرونا، خرده‌فروشی آنلاین آمازون طرفدار بسیاری پیدا کرده، و به دنبال آن با افزایش سهام شرکت، دارایی جف بزوس رئیس آمازون، با 24میلیارد دلار افزایش، به 138.5میلیارد دلار رسید.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، با توجه به مصرف‌کنندگانی که در خانه گیر کرده‌اند، مشتریان آمازون بسیار در حال افزایش است. سهام این شرکت خرده‌فروشی در روز سه‌شنبه با 5.3درصد صعود به رکورد خود رسید و ارزش خالص دارایی موسس آن را به 138.5 میلیارد دلار افزایش داد.

گفتنی است که این بیماری همه‌گیر امروزه اقتصاد جهانی را به حالت سکون درآورده و حدود 17میلیون آمریکایی را به سوی بیکاری تنها در مدت سه هفته سوق داد.

با این حال، جف بزوس و بسیاری از همتایان ثروتمندان وی در زمینه فناوری، حقوق صاحبان سهام و در بخش‌های دیگر بسیار خوب عمل می‌کنند که با تلاش‌های محرک بی‌سابقه دولت‌ها و بانکداران مرکزی نیز به آنها کمک می‌شود.

بر اساس فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، در حالی که مجموع ارزش خالص دارایی 500 ثروتمند برتر جهان در سال جاری 533میلیارد دلار کاهش داشته، 20درصد از پایین‌ترین حد آن در تاریخ 23 مارس افزایش را تجربه کرده است.