۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

امکان لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی تا 2سال آتی

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۴۹
کد خبر: 431526
امکان لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی تا 2سال آتی

با توجه به سوالات مبهمی که در خصوص ویروس کرونا هنوز وجود دارد و لغو برخی محدودیت‌ها توسط دولت‌ها که باز هم منجر به افزایش شیوع این بیماری خواهد شد، کارشناسان هشدار دادند که ممکن است فاصله‌گذاری اجتماعی تا سال 2022 نیز لازم باشد.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گفته گروهی از محققان بیماری دانشگاه هاروارد، ممکن است نیاز باشد مردم سراسر جهان به منظور جلوگیری از بازنشر ویروس کرونا و فشار به سیستم بیمارستان‌ها، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را به صورت متناوب تا سال 2022 رعایت کنند.

از سویی، دانشمندان در یک مجله علمی که در روز سه‌شنبه منتشر شد هشدار دادند که اعمال اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی، به یکباره می‌تواند خطر به اوج رسیدن این اپیدمی را به تاخیر بیاندازد و به صورت بالقوه آن را تشدید کند.

دوره این بیماری همه‌گیر بستگی به سوالاتی دارد که هنوز پاسخ داده نشده است:

آیا روند شیوع ویروس با فصل تغییر خواهد کرد؟ پس از ابتلای افراد به بیماری کووید-19 سیستم ایمنی بدن آنها چگونه خواهد بود؟ و آیا قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا که سبب بیماری خفیف آن می‌شود، سبب محافظت در برابر پاتوژن عامل کووید-19 خواهد شد؟

این سوالات توسط رهبران دولت‌ها که شاهد سکون اقتصادی سراسر جهان به واسطه اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی بوده‌اند سنجیده می‌شود. با وجود میلیون‌ها افرادی که از شغل خود خارج و در خانه هستند، فشار برای کاهش محدودیت‌ها در آمریکا و مکان‌های دیگر در حال افزایش است. به همین دلیل کارشناسان اذعان داشتند که به اعمال اقدامات لازم برای کنترل بیماری، مانند آزمایش در سطح گسترده نیاز است.