۰ نفر

واشنگتن پست:

ترامپ در 1170روز حضور در کاخ سفید 18هزار دروغ گفته است

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۰۲
کد خبر: 431372
ترامپ در 1170روز حضور در کاخ سفید 18هزار دروغ گفته است

یک روزنامه آمریکایی با استناد به داده های بانک اطلاعاتی نوشت که «دونالد ترامپ» در 1170روز کاری در کاخ سفید، 18هزاردروغ یا ادعای گمراه کننده گفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک روزنامه آمریکایی روز سه شنبه در مطلبی نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده در 1170 روز 18 هزار دروغ یا ادعای گمراه کننده گفته است.

روزنامه «واشنگتن پست» با استناد به داده های بانک اطلاعاتی خود نوشت، تا سوم آوریل ( جمعه 15 فروردین) دونالد ترامپ در 1170 روز کاری خود در کاخ سفید، 18 هزار دروغ یا ادعای گمراه کننده گفته است و به عبارت دیگر، در طول  شبانه روز او بیش از 15 ادعا کرده است.

این روزنامه با اشاره به بخشهایی از ادعاهای دونالد ترامپ نوشت، در حالی که میلیونها آمریکایی به طور ناگهانی بیکار شده و با قطع دستمزدها مواجه هستند، ادعای رئیس جمهور درزمینه «رونق اقتصادی» به شدت  منسوخ شده  و از مد افتاده است.

واشنگتن پست با اشاره به دروغگوییهای ترامپ که در سوم آوریل در نشست خبری  گفته بود «ما قویترین اقتصاد در جهان را داریم  و  بهترین اقتصاد تاریخ جهان و حتی بزرگتر از چین هستیم» نوشت، ترامپ برای هفته های بسیاری بحران در حال ظهور کرونا را کم اهمیت جلوه داد. او اغلب گفت که تنها 15 مورد ابتلا در کشور بوده  و بیماران نیز به زودی خوب میشوند. این در حالی است که در برهه هایی ویروس کرونا به سرعت و بدون شناسایی در حال شیوع در آمریکا بود، زیرا دولت ترامپ در تهیه کیتهای سنجش این بیماری شکست خورد.

این روزنامه با اشاره به دیگر دروغ های ترامپ در زمینه امور مهاجرتی و ساخت دیوار مرزی با مکزیک نوشت، ترامپ بارها به دروغ مدعی پرداخت پول ساخت دیوار مرزی از سوی مکزیک شده، در حالی که وی مجبور شد برای تاخیر ایجاد شده بر ساخت این پروژه و جهت تامین بودجه به  خزانه داری فشار وارد کند. وی اینک نیز از ویروس کرونا به عنوان توجیهی برای کوتاهی در این زمینه استفاده میکند.

واشنگتن پست در خاتمه نوشت، حدود 20 درصد دروغها و سخنان گمراه کننده ترامپ از طریق توییتر بوده است.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نیز اخیرا گزارش کرد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک هفته ۷۸ ادعای نادرست مطرح کرد که چند مورد از آن‌ها مربوط به ایران بودند.