۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مروری بر روند شیوع ویروس کرونا/ تصاویر اماکن مختلف جهان پس از یک ماه تعطیلی

۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱
کد خبر: 430718
مروری بر روند شیوع ویروس کرونا/ تصاویر اماکن مختلف جهان پس از یک ماه تعطیلی

با وجود اینکه یک ماه از معرفی ویروس کرونا به عنوان یک بیماری همه‌گیر توسط سازمان بهداشت جهانی می‌گذرد، همچنان شاهد سکون و تعطیلی سراسر جهان برای جلوگیری از انتشار آن هستیم

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، یک ماه پیش، سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان را یک بیماری "همه‌گیر" نامید. این نام‌گذاری به این معنی است که یک بیماری بسیار مسری در منطقه جغرافیایی وسیعی گسترش یافته و خطر مرگ و میر را نیز افزایش داده است.

در تاریخ 31دسامبر بود که آژانس بین‌المللی بهداشت اعلام کرد که در شهر ووهان چین مواردی مشابه بیماری ذات‌الریه با علت ناشناخته، کشف و گزارش شده است. این سازمان گفت که تا تاریخ 3 ژانویه، در مجموع 44 مورد از ابتلا به ین بیماری توسط مقامات چینی اعلام شده بود. در اوایل ماه مارس، این ویروس به همه قاره‌ها به غیر از قطب جنوب، با 118هزار مورد ابتلا و 4هزار مورد مرگ، گسترش یافته بود.

در حال حاضر این بیماری همه‌گیر حدود 1.8میلیون نفر را مبتلا کرده و نزدیک به 109هزار نفر را کشته است.

در نتیجه تلاش دولت‌ها برای جلوگیری از شیوع این ویروس، بسیاری از نقاط جهان به حالت سکون درآمده‌اند و به دنبال آن اقتصاد جهانی به میزان قابل توجهی دچار رکود شده است. میلیون‌ها نفر شغل خود را از دست داده‌ و خانه‌نشین شده‌اند. خیابان‌ها و بزرگراه‌های سراسر جهان خالی شده و در بسیاری از نقاط جهان تجارت متوقف شده است.

در ادامه تصاویری از تعطیلی مناطق مختلف جهان در نتیجه شیوع ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید؛