۰ نفر

چه کسی معاون جو بایدن خواهد شد؟

۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۰۸
کد خبر: 430653
چه کسی معاون جو بایدن خواهد شد؟

جو بایدن، معاون سابق رییس‌جمهور امریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 در آخرین مناظره‌ای که به همراه برنی سندرز سناتور ورمونت حاضر شد رسما وعده داد که یک زن را به عنوان معاون خود برای ریاست‌جمهوری تعیین خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتماد، حالا که سندرز نیز از گردونه رقابت خارج شده، بایدن اکنون نامزد نهایی حزب در انتخابات نوامبر 2020 است و باید گام‌های بعدی را برای رفتن به سوی رقابت با دونالد ترامپ بردارد. یکی از اولین تصمیم‌هایی که بایدن باید در این رقابت اتخاذ کند تعیین معاون است. بایدن اخیرا اعلام کرد که به زمان نیاز دارد تا در این زمینه تصمیم‌گیری کند. این انتخاب برای او می‌تواند بسیار حایز اهمیت باشد و در این میان با توجه به سن بالای بایدن معاون اول او در آینده تعیین‌کننده خواهد بود و باید مردم به عنوان یک جانشین مطمئن به او نگاه کنند. بایدن اگر پیروز انتخابات شود در زمان سوگند ریاست‌جمهوری 78 سال سن خواهد داشت و مسن‌ترین رییس‌جمهور در دور اول ریاست‌جمهوری‌ خواهد بود، بنابراین به نظر می‌رسد تلاش می‌کند فردی جوان‌تر را انتخاب کند تا بتواند در سال‌های بعد از او نیز فعالیت داشته باشد، از همین رو سوال اصلی اینجاست که بایدن چه کسی را انتخاب می‌کند؟ تنها چیزی که مشخص است معاون رییس‌جمهور زن خواهد بود. سی‌ان‌ان در گزارشی به 10 گزینه احتمالی معاونت ریاست‌جمهوری امریکا پرداخته که به ترتیب اولویت به آنها پرداخته می‌شود.

1- کامالا هریس- سناتور ایالت کالیفرنیا: اخیرا در یکی از برنامه‌های جمع‌آوری کمک مجازی برای کمپین بایدن، کامالا هریس او را همراهی کرد و بایدن گفت: من خیلی خوش‌شانس هستم که شما بخشی از این جریان هستید و با هم کار می‌کنیم، زیرا ما می‌توانیم پیشرفت‌های زیادی داشته باشیم. کامالا هریس در مدت کوتاهی که در کمپین انتخاباتی به عنوان نامزد وارد شد توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد. او یک امریکایی آفریقایی‌تبار است و همه مولفه‌های بایدن برای رسیدن به پست معاونت را نیز دارد. هریس را از هم‌اکنون می‌توان اصلی‌ترین گزینه این پست دانست.

2- گرچن ویتمر- فرماندار میشیگان| ویتمر یکی از اولین مهمانان در پادکست‌های جدید بایدن بود. بایدن نیز او را به عنوان فرمانداری برجسته و یکی از بااستعداد‌ترین افراد ستایش کرد. ویتمر یکی از گزینه‌هایی است که اولویت‌های بایدن را دارد. او سیاست‌های عملگرایانه‌ای را دنبال می‌کند و 48 سال سن دارد، از همین رو می‌تواند یک پل ارتباطی بین‌نسلی برای بایدن ایجاد کند. از طرفی ویتمر در ایالت تحت مدیریت خود به سختی با ویروس کرونا مبارزه می‌کند و درگیری‌های جدی بین او و ترامپ بر سر بحث مبارزه با کرونا وجود داشت.

3- ایمی کلوبوچار- سناتور مینسوتا|او می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی تصدی پست معاونت باشد اما به دلایلی از رسانه‌ها دور شده است، چراکه همسرش به ویروس کرونا مبتلا شد و در گیر مداوای شوهرش بود، ولی به دلیل مبارزه او و همسرش با ویروس کرونا اطلاعات او درخصوص این بیماری می‌تواند برای رای‌دهندگان بسیار مهم باشد. از طرفی کلوبوچار از محبوبیت خوبی در مناطق میانه و غرب امریکا برخوردار است که اکثریت جمهوری‌خواه دارد و می‌تواند برای انتخاب نهایی مفید باشد و حتی برخی ایالت‌ها وارد فعالیت به نفع او شوند.

4- کاترینا کورتز- سناتور نوادا| او چندان شخصیت جذابی نیست اما یکی از همکاران نزدیک بایدن در گذشته محسوب می‌شود و برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است این همکار گذشته در سنا اصلی‌ترین گزینه معاون اولی رییس‌جمهور است. بایدن یک بار در پاسخ به این موضوع عنوان کرده که او جزو گزینه‌های برتر معاونت ریاست‌جمهوری است.

5- الیزابت وارن- سناتور ماساچوست|هر چند در ابتدا نام او زیاد برای این پست مطرح می‌شد اما اکنون او معیار سنی مطرح شده از سوی بایدن را ندارد، زیرا او 70 سال سن دارد و چندان جوان‌تر از بایدن محسوب نمی‌شود. البته یک نقطه قوت حضور وارن می‌تواند اتصال بایدن به جناح چپ‌گرای حزب باشد ولی مجموعه شرایط نشان می‌دهد باتوجه به قصد حمایت سندرز از بایدن، وارن شانس زیادی مانند گذشته برای انتخاب ندارد.

6- تامی دوکورت- سناتور ایلینویز| دوکورت اولین امریکایی آسیایی‌تباری است که در این سطح از قدرت امریکا قرار می‌گیرد. انتخاب او نیز بسیار تاریخی خواهد بود. دوکورت یک خلبان نظامی هلی‌کوپتر بوده که در خلال جنگ عراق، به هلی‌کوپتر او موشک اصابت می‌کند و هر دو پای خود را از دست می‌دهد و به شکل باور نکردنی زنده می‌ماند. پس از این اتفاق او وارد سیاست می‌شود و انتخاب او به عنوان معاون اول می‌تواند با ریسک بالایی همراه باشد.

7- تامی بلادوین- سناتور ویسکانسین|شاید ویسکانسین را بتوان یکی از اصلی‌ترین ایالاتی دانست که ترامپ ادعای پیروزی در آن دارد ولی این اتفاق ساده نیست. انتخاب یک سناتور محبوب از سوی بایدن می‌تواند بسیار حایز اهمیت باشد. از طرفی بلادوین یک انتخاب تاریخی خواهد بود، چراکه او می‌تواند اولین نامزد معاون ریاست‌جمهوری هم‌جنس‌گرا در تاریخ هر دو حزب باشد.

8- وال دمینگز- نماینده کنگره از فلوریدا| بسیاری او را برای پست معاونت مناسب می‌دانند. او قبل از آمدن به کنگره، توانسته بود تبدیل به اولین رییس پلیس زن در اورلاندو فلوریدا شود. او در سال 2016 توانست به کنگره راه پیدا کند و تبدیل به یک ستاره در عالم سیاست شود. دمینگز یکی از هفت عضو دموکرات کنگره بود که نانسی پلوسی برای مدیریت استیضاح ترامپ انتخاب کرد.

9- استیسی آبرامز- نماینده سابق مجلس ایالتی| اگر بنا باشد در توییتر معاون رییس‌جمهور انتخاب شود استیسی آبرامز اصلی‌ترین گزینه محسوب می‌شود. آبرامز در انتخابات فرمانداری سال 2018 جورجیا در آستانه پیروزی قرار داشت. رقابت و کمپینش، او را تبدیل به یک ستاره کرد ولی مهم‌ترین مشکل او تجربه است. بالاترین مقامی که او داشته حضور در مجلس ایالتی بوده و بایدن نیز بارها تاکید کرده که تجربه تا حد زیادی برای او مهم است.

10- میشله گریشام- فرماندار نیومکزیکو| او چندان در سطح کشور شناخته شده نیست. هر چند او پیش‌تر در کنگره نیز حضور داشته است. با این حال دلیل حضور او در این لیست محبوبیت بالای او در میان لاتین‌تبارهاست و توانسته موقعیت خود را در مناطق جنوبی نیز افزایش دهد.