۰ نفر

سنگ‌اندازی آمریکا در کمک صندوق بین‌الملل پول به ایران

۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۰۹
کد خبر: 430260
سنگ‌اندازی آمریکا در کمک صندوق بین‌الملل پول به ایران

سه مقام دولتی آمریکا اعلام کردند که دولت ترامپ قصد دارد جلوی پرداخت وام 5 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سه مقام دولتی آمریکایی اعلام کردند که کاخ سفید قصد دارد از پرداخت وام 5 میلیارد دلاری صندوق بین‌ المللی پول به ایران برای کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا را جلوگیری کند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی است که ایران از این پول برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی برای مردم خود استفاده نخواهد کرد. 

تاکنون بیش از 4 هزار نفر در ایران به خاطر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده و تعداد مبتلایان نیز به حدود 65 هزار نفر رسیده است. 

اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران و موانع موجود در تأمین نیازهای پزشکی و دارویی برای ایران از جمله مشکلاتی است که این کشور در مقابله با کرونا با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

این تصمیم آمریکا برای جلوگیری از کمک صندوق بین المللی پول به ایران، به تشدید تنش بین کاخ سفید و اتحادیه اروپا منجر شود. اروپایی‌ها چند روز پیش اعلام کردند که برای کمک به تلاش‌ها برای مقابله با کرونا 20 میلیون یورو به ایران کمک می‌کنند و از طرف دیگر از وام صندوق بین المللی پول به ایران هم حمایت خواهند کرد.