۰ نفر

افزایش کم سابقه نرخ بیکاری کانادا

۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۳۶
کد خبر: 430131
افزایش کم سابقه نرخ بیکاری کانادا

نرخ بیکاری کانادا به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۰رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به دنبال تعطیلی بخش بزرگی از کسب و کارها در نتیجه شیوع گسترده کرونا، نرخ بیکاری کانادا در ماه مارس با ۲.۲ درصد افزایش در مقایسه با ماه قبل به ۷.۸ درصد رسید. این نرخ بیکاری که بالاترین نرخ بیکاری از اکتبر سال ۲۰۱۰ تاکنون محسوب می شود پس از آن رقم خورد که در ماه مارس یک میلیون نفر بیکار شدند که از این تعداد ۴۷۴ هزار شغل تمام وقت و ۵۳۶ هزار شغل پاره وقت بوده است. 

طی این مدت نرخ مشارکت در بازار کار به ۶۵.۵ درصد رسیده که کمترین نرخ مشارکت این کشور از ژوین سال ۱۹۷۹ تاکنون بوده است. 

متوسط نرخ بیکاری کانادا در بازه زمانی ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۶۱ درصد بوده که پایین‌ترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۱۹۶۶ با ۲.۹ درصد و بالاترین رقم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۸۲ با ۱۳.۱ درصد بوده است.

طبق اعلام مرکز آمار کانادا طی این مدت نرخ بیکاری جوانان ۲۰ تا ۲۴ ساله به ۱۶.۸ افزایش پیدا کرده است که ۶.۵ درصد بیشتر از ماه قبل و بالاترین سطح ثبت شده از ژوییه سال ۱۹۹۷  تاکنون محسوب می‌شود.

دریک هولت، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه " کپیتال اکونومیکس" گفت: آمارهای بیکاری در ماه مارس شوکه کننده بود و نشان داد شرایط چه قدر بد است امام احتمالا در ماه آوریل شرایط از این هم بدتر خواهد بود. 

در بین ایالت‌های مختلف، بیشترین نابودی مشاغل در اونتاریو با ۴۰۳ هزار فرصت شغلی به ثبت رسیده است و پس از آن کبک با ۲۶۴ هزار فرصت شغلی بریتیش کلمبیا با ۱۳۲ فرصت شغلی در رده‌های بعدی قرار دارند. 

به طور متوسط در بازه زمانی ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۹، اقتصاد کانادا در هر ماه ۱۸ هزار و ۱۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است که بالاترین اشتغال زایی ماهانه مربوط به اوریل ۲۰۱۹ با ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ مورد و کمترین اشتغال زایی نیز مربوط به ژانویه ۲۰۰۹ با منفی ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی بوده است.