۰ نفر

۶۲ مبتلا و ۲ فوت، تازه ترین آمار کرونا در چین

۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱
کد خبر: 429714
۶۲ مبتلا و ۲ فوت، تازه ترین آمار کرونا در چین

کمیسیون ملی بهداشت چین روز چهارشنبه از شناسایی ۶۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته گذشته خبر داد و اعلام کرد از این تعداد سه نفر داخلی و ۵۹ تن هم وارداتی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، از کمیسیون ملی بهداشت چین، همچنین در شبانه روز گذشته مرگ دو نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شانگهای و هوبی ثبت شده است در حالیکه ۱۲ مورد مشکوک به کرونا نیز شناسایی شده است.

مقامات بهداشتی چین همچنین اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۷ مورد «ناقل خاموش» یا به اصطلاح کسانی که به کرونا مبتلا شده اند اما هیچ نشانه ای در آنها وجود ندارد را هم شناسایی کرده اند از این تعداد هم ۱۰۲ مورد آنها وارداتی بوده است گزارش می افزاید تا کنون یک هزار و ۹۵ بیمار ناقل خاموش شناسایی شده اند.  

گزارش می افزاید همچنین در این مدت ۱۱۲ تن دیگر از مراکز درمانی ترخیص و شمار کل بهبود یافتگان به ۷۷ هزار و ۲۷۹ تن رسیده است بر اساس این گزارش شمار افرادی که دارای وضعیت بحرانی هستند هم از ۱۸۹ تن به ۲۲ کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش تا صبح امروز چهارشنبه یک هزار و ۴۲ مورد وارداتی در چین شناسایی شده است که از این تعداد ۳۲۸ تن از بیمارستان مرخص شده و شرایط ۲۳ مورد نیز بحرانی است.

کمیسیون ملی بهداشت چیت اعلام کرد تا کنون در مجموع ۸۱ هزار و ۸۰۲ تن در چین به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد سه هزار و ۳۳۳ تن جان باخته اند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹»  برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر، در سراسر جهان به یک میلیون و ۴۳۱ هزار تن رسیده است آمار جان باختگان هم ۸۲ هزار و ۷۴ تن گزارش شده است و ۳۰۲ هزار و ۱۴۵ نفر بهبود یافته‌اند.