۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

چقدر طول می‌کشد تا واکسن کرونا در دسترس عموم قرار بگیرد؟/ توصیه‌های دانشگاه هاروارد برای دسترسی عادلانه به واکسن

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۴۶
کد خبر: 429537
چقدر طول می‌کشد تا واکسن کرونا در دسترس عموم قرار بگیرد؟/ توصیه‌های دانشگاه هاروارد برای دسترسی عادلانه به واکسن

با توجه به تلاش بی‌وقفه متخصصان در سراسر جهان برای تولید واکسن کووید-19 پیش‌بینی می‌شود که 18 تا 24 ماه طول می‌کشد تا به تولید انبوه برسد. ساخت واکسن تنها مسئله نیست، بلکه قدرت مدیریت آن برای توزیع عادلانه در میان تمام مردم جهان یکی از چالش‌های اصلی به شمار می‌رود.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ به گزارش دانشگاه هاروارد، پیشرفت در ساخت واکسن ویروس کرونا به سرعت در حال انجام است و امید برای توزیع آن در مقیاس گسترده در 18 تا 24 ماه آتی افزایش می‌یابد. اما برای انجام این کار، محققان بر این باورند که برای توزیع عادلانه واکسن در میان مردم سراسر جهان، باید اولویت‌هایی در نظر گرفته شود:
1- تامین مالی خرید واکسن
بسیاری از دولت‌های کشورهای کم درآمد ممکن است قادر به پرداخت هزینه خرید واکسن کووید-19 نباشند. با این حال برخی احتمالا بتوانند هزینه را به صورت اقساطی در طول زمان پرداخت کنند. یکی از راه‌های تامین این بودجه، در نظر گرفتن اوراق قرضه برای این کار است که می‌تواند توسط کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) حمایت شود.
2-تقویت و محافظت از نیروی کار مراقبت‌های بهداشتی
بیماری‌های همه‌گیر همچون کووید-19 می‌توانند بر سیستم بهداشتی غلبه کرده و نیروی کار این بخش را در معرض خطر قرار دهند. سرمایه‌گذاری در تجهیزات محافظت شخصی و ظرفیت آزمایش برای حفاظت از نیروی کار خط مقدم جهانی ضروری است.
3-شناسایی شهروندان کشورهای در حال توسعه
حدود یک میلیارد نفر در جهان فاقد هویت رسمی هستند. بدون شناسه رسمی، دشوار است که متوجه شویم چه کسانی واکسن دریافت کرده‌اند. استفاده از ابزارهای دیجیتالی قوی می‌تواند به دولت‌ها کمک کند تا از این موانع شناسایی عبور کنند.
4-اعمال داده‌ها برای پیش‌بینی رفتار
در مجموعه داده‌های بهداشتی محدود در سطح فردی، مردم نیاز دارند از منابع موجود استفاده کنند. به عنوان مثال، شرکت هوش مصنوعی Macro-Eyes از تصاویر ماهواره‌ای، مکالمات دیجیتالی و داده‌های در دسترس عموم، برای پیش‌بینی با صحت 76درصدی بیان می‌کند که کدام کودک از برنامه ایمن‌سازی روزمره دور خواهد بود.
5-ایجاد زنجیره تامین قابل اعتماد
مدیریت زنجیره تامین واکسن در کشورهای در حال توسعه چالش‌برانگیز است. برای درک سهام و جریان واکسن‌ها، به سیستم‌های ساده جمع‌آوری داده‌ها نیاز داریم.