۰ نفر

نیویورک اجساد قربانیان کرونا را در پارک دفن می‌کند

۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۱۴
کد خبر: 429339
نیویورک اجساد قربانیان کرونا را در پارک دفن می‌کند

یکی از مقام‌های شهر نیویورک گفته این شهر ممکن است اجساد افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جانشان را از دست می‌دهند در پارک‌ها دفن کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شهر نیویورک اعلام کرده ممکن است به دلیل پر شدن ظرفیت قبرستان‌های این شهر، جان‌باختگان بر اثر بیماری «کووید-۱۹» را موقتاً در پارک‌ها دفن کند.

طبق گزارش «اسکای‌نیوز» رئیس کمیته سلامت شورای شهر نیویورک گفته سردخانه‌ها در نیویورک در حال تجربه چیزی معادل «یک ۱۱ سپتامبر ادامه‌دار» هستند. 

«مارک لوین» همچنین گفت که گورهایی برای جا دادن ۱۰ تابوت پشت سر هم حفر خواهند شد. او گفت: «این کار به نحوی منظم، محترمانه و موقت صورت خواهد گرفت، اما پذیرفتن آن برای نیویورکی‌ها دشوار خواهد بود.»

سردخانه‌های بیمارستان‌ها که نزدیک به ۱۵ جسد را در خود جای می‌دهند پر هستند و به همین جهت ۸۰ کامیون مجهز به یخچال به بیمارستان عازم بیمارستان‌ها شده‌اند.

اسکای‌نیوز نوشته مرده‌شوی‌خانه‌ها پر هستند و قبرستان‌ها نمی‌توانند با سرعت کافی اجساد را دفن کنند. لوین  نوشت: «فقط مرگ در بیمارستان‌ها نیست که افزایش یافته. قبل از این بحران، روزانه به طور متوسط در نیویورک بین ۲۰ تا ۲۵ مرگ اتفاق می‌افتاد. حالا در گیر و دار این بیماری همه گیر، این رقم بین ۲۰۰ تا ۲۱۵ نفر است.»

وی گفت: «هدف جلوگیری از وقوع صحنه‌هایی مثل ایتالیا است، جایی که ارتش مجبور به جمع‌آوری اجساد از کلیسا‌ها و حتی کف خیابان‌ها شد.»

این مقام نیویورک گفته با آنکه برنامه‌ریزی برای دفن اجساد در پارک‌ها در حال حاضر فقط یک برنامه‌ریزی اقتضائی است، اما ممکن است این اقدام به زودی انجام شود و نیویورک در حال ورود به بحرانی‌ترین هفته است. 

پیش از این هم پایگاه «پولیتیکو» نوشته بود  گزارش تحقیقی یکی از نهادهای زیرمجموعه دولت فدرال آمریکا نشان می‌دهد که سه چهارم بیمارستان‌های این کشور درگیر درمان بیماران مبتلا به این ویروس هستند. 

دفتر بازرسی کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در این گزارش که قرار است تا ساعاتی دیگر منتشر شود هشدار داده طیف گسترده‌ای از مشکلات باعث شده‌اند آمریکا با مشکلاتی در درمان این بیماری مواجه شود. این مشکلات مواردی نظیر انجام تست‌های ناکافی، کندی در گزارش نتایج، کمبود تجهیزات ایمنی، کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی و غیره را شامل می‌شوند.

«آنا مکسول»، معاون بازرس کل وزارت بهداشت آمریکا گفت: «نوعی اثر دومینو در اینجا وجود دارد. این چالش‌ها با یکدیگر تعامل کرده و اوضاع را وخیم‌تر می‌کنند.»

این گزارش فدرال بر اساس تحقیقات تلفنی از ۳۲۳ بیمارستان در سراسر آمریکا بین تاریخ‌های ۲۳ تا ۲۷ مارس انجام شده است. پولیتیکو نوشته با اضافه شدن روزانه صدها بیمار جدید به مبتلایان در هر روز اوضاع برای ۶۰۰۰ بیمارستان در سراسر آمریکا وخیم‌تر شده است. 

در این گزارش آمده بیمارستان‌ها مهم‌ترین چالش پیش رو را آزمایش بیماران و مراقبت از آنها و همچنین ایمن نگاه داشتن کادر درمان در روزهای آینده و با شدت گرفتن موارد ابتلا می‌دانند.

تازه‌ترین آمارها از آمریکا حاکی است مجموعاً بیش از از ۱۰ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جانشان را از دست داده‌اند.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود.

۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد. در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰۰۰۰ نفر در دنیا به این ویروس مبتلا شده و ۷۰۵۶۷ نفر بر اثر آن جان باخته‌اند.