۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش محتاطانه بازارهای سهام آسیا و اروپا در نخستین روز هفته/ بازارهای سهام به کدام سو می‌روند

۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۰۰
کد خبر: 429232
افزایش محتاطانه بازارهای سهام آسیا و اروپا در نخستین روز هفته/ بازارهای سهام به کدام سو می‌روند

در شرایطی که سرمایه گذاران به دنبال دریافت خبرهای مثبت از آسیا هستند، بازارهای سهام این بخش از جهان همچنان گام‌های محتاط و معتدل برمی‌دارند.

اقتصاد آنلاین - اکرم شعبانی؛ نیویورک تایمز در گزارشی درباره فعالیت امروز بازارهای سهام و دیگر بازارها در آسیا نوشت: بازارهای سهامی اصلی در قاره آسیا روز دوشنبه را آفزایشی آغاز کردند چرا که سرمایه گذاران نشانه‌هایی از کاهش شیوع و ضعیف شدن تاثیر شیوع کرونا بر بخش‌هایی از این قاره مشاهده کردند.

بازارهای سهام در ژاپن و کره جنوبی در نیمه روز افزایش بیش از ۲ درصدی داشتند، اگرچه بقیه شاخص‌های مطرح در این منطقه با یک شیب متوسط رو به افزایش داشتند. پیش بینی‌ها حاکی از این است که بازارهای آتی اروپا و وال استریت امروز را افزایشی آغاز خواهند کرد.

به نظر می‌رسد که تاکنون ویروس کرونا نشانه‌هایی از رها کردن اوضاع اقتصادی جهان و بازگشت به حالت عادی بروز نداده است، اما نوع حرکت سرمایه گذاران در برخی از نقاط جهان که هنوز اوضاع رو به وخامت بیشتر می‌گذارد نسبت به برخی دیگر از نقاط متفاوت است.

فرماندار ایالت نیویورک اندرو کومو روز شنبه در این باره عنوان کرد که روزهای آینده بدترین روزهای اوج و افزایش کرونا در این ایالت خواهد بود. مقامات دیگر در ایالات متحده هم عنوان کردند که طی دو هفته آینده شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به اوج خواهد رسید، و این همان روندی است که در بازارهای سهامی تاثیرگذار است.

با این حال در کل روند حرکتی بازارهای سهام رو به بهبود بوده است، اگر چه خوش بینی سرمایه گذاران به شرایط ایجاد شده هم محدود بود و قیمت اوراق بهادار خزانه داری ایالات متحده در بازارهای آسیا بار دیگر کاهشی شد همانطور که قیمت طلای آتی نیز به عنوان یکی از مهمترین پناهگاه‌های امن سرمایه گذاری کاهش یافته بود. با این حال قیمت نفت که عموما با انتشار اخبار خوب اقتصادی افزایش می‌یابد، در اثر ادامه اختلافات میان روسیه و عربستان بار دیگر کاهشی شد.

در یک نگاه به بازارهای آسیا امروز، در ژاپن شاخص Nikkei 225 افزایش ۴.۲ درصدی داشت؛ شاخص Kospi در کره جنوبی هم ۳.۹ درصد افزایش یافت. همچنین در هنگ کنگ شاخص Hang Seng افزایش ۲.۲ درصدی یافت و در نهایت با کمترین میزان رشد، شاخص Taiex تایوان امروز ۱.۶ درصد افزایش داشت.

بازارهای سهامی در اروپا هم بر اساس آخرین اخبار نخستین روز هفته را در ساعات ابتدایی روز افزایشی آغاز کرده‌اند. در لندن شاخص FTSE 100 در ساعات آغازین معاملات افزایش ۲.۴ درصدی داشته و شاخص DAX آلمان هم معاملات خود را با افزایش قابل توجه ۴.۲ درصدی آغاز کرده است. شاخص CAC 40 فرانسه نیز در ساعات اولیه ۳.۵ درصد رشد داشته است.