۰ نفر

نارضایتی آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا

۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۵۳
کد خبر: 428603
نارضایتی آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا

نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد دونالد ترامپ رییس جمهوری کشورشان در مقابله با کرونا راضی نیستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نتایج نظرسنجی مشترک شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» و مؤسسه افکارسنجی ایپسوس که جمعه به وقت محلی منتشر شد، حاکی است که ۴۷ درصد پاسخ‌دهندگان از عملکرد ترامپ راضی و ۵۲ درصد از آنها از عملکرد وی ناراضی هستند.

این نتایج بیانگر افزایش نارضایتی از پاسخ ترامپ به شیوع کروناست. دو هفته پیش نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که اکثر آمریکایی‌ها (۵۵ درصد) از عملکرد وی در مقابله با کرونا راضی و ۴۳ درصد ناراضی بودند.  

شمار مبتلایان در دو هفته گذشته در آمریکا بشدت افزایش یافته است؛ به طوری که تعداد مبتلایان به کرونا در برخی شهرها هر چهار یا پنج روز با افزایش دو برابری مواجه می‌شود.

شهرهای نیویورک، دیترویت، بوستون، نیو اورلئانز و چند شهر دیگر از کانون‌هایی هستند شدیدترین آمار شیوع کرونا در آمریکا را ثبت کرده‌اند.

نتایج نظرسنجی مشترک ای‌بی‌سی نیوز و ایپسوس همچنین نشان می‌دهد که ۸۹ درصد آمریکایی ها «بسیار نگران» یا «به نوعی نگران» هستند که شاید به کرونا مبتلا شوند.  

مراکز درمانی در آمریکا با کمبود تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی برای درمان بیماران روبرو هستند.  

بسیاری از فرماندران، دولت ترامپ را به ضعف در کمک‌رسانی به ایالت‌ها متهم کرده‌اند.

آمار لحظه‌ای دانشگاه جان هاپکینز آمریکا نشان می‌دهد که ۲۶۶ هزار و ۶۷۱ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۶ هزار و ۹۲۱ بیمار نیز جان خود را از دست داده‌اند.