آمار جمع آوری از کشورهایی که بیشتر درگیر ویروس کرونا هستند نشان می‌دهد که نرخ مرگ و میر بر اثر این بیماری در میان مردان نسبت به زنان بیشتر بوده، به دلیل اینکه مردان سیستم ایمنی ضعیف‌تری در برابر ویروس‌ها دارند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از کشورهایی که بیشتر درگیر بیماری کووید-19 شده‌اند حاکی از آن است که مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر قابل توجه‌تری در دچار شدن به علائم شدید این بیماری و مرگ قرار دارند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط Global Health 50/50، بسیاری کشورهایی که بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را دارند، بیشترین نرخ مرگ و میر را در میان مردان گزارش کرده‌اند.

به عنوان مثال، در ایتالیا تا کنون 71درصد از آمار مرگ و میر بر اثر این بیماری به مردان اختصاص داده شده که تنها 29درصد آنها زن بوده‌اند. اسپانیا نیز یکی از کشورهایی که به میزان چشمگیری درگیر این بیماری شده، 65درصد از مردان و 35درصد از زنان جان خود را از دست داده‌اند.

قابل ذکر است که از میان جان‌باختگان بر اثر ویروس کرونا در ایران نیز، 59درصد از آنها مرد و 41درصد از آنها زن بوده‌ است.

از دیرباز متخصصان پزشکی بر این باورند که مردان نسبت به زنان، بیشتر در معرض ابتلا به ویروس‌ها هستند. به طور کلی، مشاهده می‌شود که زنان سیستم ایمنی قوی‌تری در برابر ویروس‌ها داشته باشند، اگر چه دلیل آن هنوز قابل بحث است.

ممکن است تفاوت‌های هورمونی و ژنتیکی در این زمینه نقش داشته باشند، در حالی که عوامل محیطی نیز می‌توانند به داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر کمک کنند.

جالب توجه است با اینکه گمان می‌شود زنان سیستم ایمنی قوی‌تری دارند، اما بیش از 80درصد بیماری‌های خودایمنی به آنها نسبت داده شده است.

در نمودار ارائه شده، نرخ مرگ و میر بر اثر کرونا با توجه به جنسیت، در کشورهایی که بیشتر درگیر این بیماری شده‌اند را مشاهده می‌کنید؛

WhatsApp Image 2020-04-04 at 8.31.22 AM