۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

جهش قیمت طلا به دنبال افزایش ادعای بیکاری در آمریکا/ وضعیت اشتغال ایالات متحده بازارهای دیگر را نیز متاثر کرد

۱۴ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۳۶
کد خبر: 428350
جهش قیمت طلا به دنبال افزایش ادعای بیکاری در آمریکا/ وضعیت اشتغال ایالات متحده بازارهای دیگر را نیز متاثر کرد

به دنبال دو برابر شدن درخواست بیمه بیکاری در آمریکا نسبت به هفته گذشته و رسیدن آن به بیش از 6.6 میلیون، بازار جهانی طلا نیز تحت تاثیر قرار گرفت و روند افزایشی را آغاز کرده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش کیتکو، بازار طلا، به دنبال وخامت شرایط بازار کار در ایالت متحده، همچنان در حال ادامه روند صعودی خود است؛ زیرا با افزایش مطالبات هفتگی بیمه بیکاری در این کشور، شاهد افزوده شدن بیش از 3میلیون بیکار دیگر هستیم.

گفتنی است که ادعای بیکاری در آمریکا در طول هفته تا شنبه، 6.64 میلون گزارش شد که از آمار بیش از 3.3 میلیون مورد در هفته گذشته به سرعت افزایش یافت و باز هم رکورد خود را شکست.

بر اساس گزارش ارائه شده، این میزان، بالاترین سطح تعدیل شغلی فصلی را در تاریخ آمریکا نشان می‌دهد. آخرین آمار بالاترین سطح دریافت بیمه بیکاری، در تاریخ 6ژوئیه 2013 بود که 3میلیون و 79هزار نفر بوده‌اند.

شایان ذکر است افرادی که در این هفته متقاضی بیمه بیکاری شده‌اند، 4درصد از جمعیت شاغل گذشته را تشکیل می‌دهند که از اطلاعات هفته گذشته 2درصد بیشتر است.

به دنبال افزایش بی‌سابقه مطالبات بیکاری، قیمت طلا نیز در حال افزایش است. آخرین تغییر در قیمت طلا حاکی از آن است که با 0.91درصد افزایش، به 1627 دلار در هر اونس رسیده است. هر گرم از این فلز گران‌بها در بازارهای جهانی نیز با قیمت 52دلار معامله می‌شود.

یکی از اقتصاددانان اذعان داشت که بازارها هنوز آماده نیستند که با آخرین داده‌های بازار کار خود را تطبیق دهند. وی افزود: "این داده‌ها مطمئنا حاکی از آن است که نرخ بیکاری به بالاتر از آنچه که در بازه زمانی اندک تصور می‌کردیم خواهد رسید؛ با احتمال افزایش بیش از 10درصد در ماه‌های آینده."

گزارش‌های هفتگی بیشتر این مسئله را تایید می‌کند که اقتصاد آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت فلج شده است.

در نمودار ارائه شده، روند تغییر قیمت طلا در تاریخ 2آوریل را مشاهده می‌کنید؛

19