۰ نفر

کمک کشورهای مختلف به آمریکا برای مقابله با کرونا

۱۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴
کد خبر: 427961
کمک کشورهای مختلف به آمریکا برای مقابله با کرونا

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه کشورهای زیادی به ما کمک کرده‌اند اعلام کرد که روسیه یک محموله خیلی بزرگ شامل کالاها و تجهیزات پزشکی برای ما ارسال کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شب گذشته بعد از گفت‌وگوی تلفنی خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران گفت که مسکو یک هواپیما تجهیزات پزشکی به آمریکا در راستای مقابله با ویروس کرونا ارسال کرده است. 

وی افزود: «باید بگویم که ما روابط خیلی خوبی با بسیاری از کشورها داریم. چین تعدادی پرسنل اعزام کرده است. روسیه هم یک هواپیمای خیلی خیلی بزرگ با بار اقلام مختلف از جمله تجهیزات پزشکی برای ما ارسال کرده است. خیلی خوب است.»

وی از بیان جزئیات بیشتر درباره کمکهای روسیه به آمریکا خودداری کرد. 

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که برخی کشورهای دیگر نیز چیزهایی برای فرستاده‌اند که من را خیلی شگفت زده کرده است.

 کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه از تماس تلفنی رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور آمریکا درباره بحران شیوع ویروس کرونا و همکاری دو کشور برای مقابله با آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «سران دو کشور نگرانی عمیق خود درباره حجم شیوع جهانی ویروس کرونا را ابراز داشتند. آنها همدیگر را در جریان اقدامات خود برای مقابله با این تهدید که در روسیه و آمریکا اعمال شده، قرار دادند.»