۰ نفر

اوکراین از روز جمعه مرزهای خود را می‌بندد

۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۰۳
کد خبر: 427215
اوکراین از روز جمعه مرزهای خود را می‌بندد

رئیس جمهوری اوکراین با توجه به شیوع بیماری کرونا در این کشور برای پیشگیری از انتشار این بیماری دستور بستن مرزهای اوکراین را از روز جمعه صادر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ولادیمیر زلنسکی روز پنجشنبه در سخنانی خطاب به مردم اوکراین که از شبکه های تلویزیونی این کشور پخش می‌شد، گفت: مبارزه روزمره ما با بیماری کرونا در اوکراین ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه با عزم و نیرو مصمم به عبور از این وضعیت هستیم، خطاب به مردم اوکراین افزود: حمایت شما و انسجام و درک وضعیت ما را تشویق می کند. ما یک بار دیگر ثابت کردیم که کشور یکپارچه هستیم. در شرایط بحرانی منسجم می شویم و به هر دشمنی حتی دشمن نامرئی تودهنی می زنیم.

رئیس جمهوری اوکراین به یکی از گام های دولت اوکراین برای مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: روز چهارشنبه دولت اوکراین برای یک ماه در کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد. این تصمیم مهمی برای سلامتی مردم اوکراین است، این دیکتاتوری نیست بلکه نظم و دیسیپلین محسوب می شود. 

زلنسکی گفت: امروز به اندازه ای سخت اقدام می کنیم که برای مقابله با چالش به آن نیاز وجود دارد.

رئیس جمهوری اوکراین گفت: به همین دلیل تا پایان روز جمعه 27 ماه مارس مرزهای دولتی اوکراین بسته و تمام انتقالات مسافری متوقف می شود.

وی ادامه داد: دو هفته پیش از همه شهروندان اوکراینی خواستم فورا به کشور خود بازگردند. اکثریت با توان خود به اوکراین بازگشتند شماری هم که حدود 80 هزار نفر بود با هواپیماها و قطارها و اتوبوس ها به کشور بازگرداندیم.

زلنسکی گفت: اما امروز ما فرصت برای انتظار نداریم. در مورد امور بقیه شهروندان اوکراینی که در خارج از کشور بسر می برند دیپلمات های اوکراین خواهند پرداخت.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت اوکراین، 156 شهروند اوکراینی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.​