۰ نفر

تصویب بسته محرک اقتصادی در سنا

۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵
کد خبر: 427044
تصویب  بسته محرک اقتصادی در سنا

سنای آمریکا نیز بسته محرک اقتصادی را تصویب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جلس سنای آمریکا به اتفاق آرا طرح ۲ تریلیون دلاری با هدف کمک به کارگران بیکار و صنایعی را که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، تصویب کرد و میلیاردها دلار برای خریداقلام مورد نیاز پزشکی اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به دنبال بحث های گسترده، سنای آمریکا که اعضایش عمیقا دچار اختلاف شدید بودند در نهایت این طرح را به اتفاق آرا (۹۶ رای موافق در مقابل صفر رای مخالف) تصویب کرد و این بسته بزرگ محرک اقتصادی را برای تصویب برای مجلس نمایندگان ارسال کرد که در روزهای آتی درباره آن رای گیری خواهد شد.

شبکه خبری سی ان بی سی با اشاره به تصویب این طرح در چهارشنبه شب (به وقت محلی آمریکا)  گزارش داد انتظار می رود این طرح تا روز جمعه در مجلس نمایندگان تصویب شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که مشاوران ارشدش در مذاکره بر سر این طرح دو حزبی رایزنی کرده اند، وعده داده به محض این که این طرح به دست او برسد آن را امضا خواهد کرد.

این بزرگترین طرح محرک اقتصادی است که در کنگره آمریکا به تصویب می رسد و شامل ۵۰۰ میلیارد دلار کمک به صنایع آسیب دیده و پرداخت ۳ هزار دلار به میلیون ها خانواده آمریکایی است.

هدف از این بسته محرک اقتصادی تزریق نقدینگی به اقتصاد کشور به منظور جلوگیری از تاثیر بیماری همه گیری است که تاکنون باعث مرگ بیش از ۹۰۰ نفر در ایالات متحده و مبتلا کردن دستکم ۶۰ هزار نفر شده است.

مشاوران ارشد ترامپ و سناتورهای ارشد هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا گفته اند که بعد از ۵ روز مذاکره در نهایت در روز چهارشنبه درباره بسته محرک اقتصادی بی سابقه در این کشور توافق کردند.

شبکه خبری سی ان ان روز چهارشنبه گزارش داده بود: سرانجام کاخ سفید و مجلس سنا بر سر تصویب بسته کمک های مالی دو تریلیون دلاری  که هنوز جزئیات کامل آن منتشر نشده است، به توافق دست یافتند.

این شبکه خبری نوشت: در پی شدت یافتن شیوع ویروس کرونا در آمریکا، مذاکرات از ۲۷ اسفند ۹۸ (۱۷ مارس) بین کاخ سفید و مجلس سنا بی وقفه در جریان بود که  سرانجام مورد توافق قرار گرفت. اکنون با حصول توافق باید در انتظار جزئیات این بسته کمک های مالی که در تاریخ کنگره بی سابقه بوده است، ماند.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داریی آمریکا درباره این بسته کمک های مالی ۲ تریلیون دلاری گفته بود که  کاخ‌سفید طرحی برای  مشکلات معیشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا درنظر دارد که ارسال چک هایی به منظور  کمک نقدی برای شهروندان آمریکایی است که  در صورت نهایی شدن این بودجه دولت فدرال قصد  دارد، چک‌های حمایتی را از طریق پست برای همه آمریکایی‌ها ارسال کند.  

دونالد ترامپ که در ابتدای شیوع این ویروس در آمریکا خطر آن  را برای شهروندان آمریکایی ناچیز خوانده بود، با شدت یافتن مبتلایان به ویروس کرونا که تمامی جنبه های اقتصادی، سیاسی، بهداشتی این کشور را در برگرفت، با شرایط پیچیده و بغرنجی مواجه شده است.