۰ نفر

ولیعهد انگلیس کرونا گرفت

۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۴۸
کد خبر: 426920
ولیعهد انگلیس کرونا گرفت

دفتر اطلاع رسانی دربار بریتانیا روز چهارشنبه از مثبت بودن تست کرونای شاهزاده چارلز، فرزند ارشد الیزابت دوم، ملکه بریتانیا و وارث تاج پادشاهی این کشور خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، بر اساس این گزارش علائم خفیفی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در پرنس چارلز مشاهده شده است. به گزارش «کلارنس هاوس» اقامتگاه پیشین خاندان سلطنتی در بریتانیا، حال عمومی شاهزاده چارلز ۷۱ ساله در مجموع خوب توصیف شده است.

پرنس چارلز که از سال ۱۹۵۸ هم‌زمان با ولیعهد شدن لقب «شاهزادهٔ ولز» را به خود اختصاص داده به همراه خانواده در اسکاتلند دوران قرنطینه را سپری می‌کند.

شاهزاده ولز روز دهم مارس در یک رویداد هنری در لندن شرکت کرده بود که در آن آلبرت دوم، پادشاه موناکو نیز که به تازگی تست کرونا او مثبت اعلام شده، حضور داشت.

بریتانیا به تازگی مقرارت سختگیرانه تردد و نیز قرنطینه عمومی را برای سه هفته پیش رو را اعلام کرده است. بر اساس آخرین آمار ارائه شده تا ظهر روز چهارشنبه ۲۵ مارس/ ششم فروردین ۴۲۲ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند و بیش از هشت هزار نفر نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

    بریتانیا برای مقابله با شیوع کرونا ۳ هفته قرنطینه سراسری اجرا می‌کند

از سوی دیگر برخی رسانه‌های بریتانیا پیش از این در گزارشی از انتقال ملکه الیزابت دوم و همسرش به قرنطینه خبر داده بودند.

بر این اساس ملکه بریتانیا پس از جدی شدن شیوع بیماری کووید ۱۹ که برای اغلب سالخوردگان مهلک و مرگبار تلقی می‌شود به همراه همسر و فرزندانش کاخ باکینگهام را ترک و به اقامتگاه خانوادگی وینزر در شهرستان بارکشر پناه برده است.

پرنس چارلز که علاقه ویژه ای به ایران دارد اوایل سال جاری میلادی در گفتگو با ساندی تایمز ضمن ستایش و تمجید از میراث هنری، فرهنگی و علمی ایران گفته بود که علاقه دارد به ایران سفر کند.

فرزند ارشد ملکه الیزابت دوم پیشتر در جریان زمین لرزه بم به نمایندگی از سازمان صلیب سرخ بریتانیا برای کمک رسانی و بررسی اوضاع به ایران سفر کرده بود. سفری که از سوی یک عضو خاندان سلطنتی بریتانیا تاریخی قلمداد شد.