۰ نفر

جانشین دبیرکل الوفاق:

عدم بازگشت بحرینی‌ها از ایران بدلیل طائفه گری حاکمان بحرین است

۵ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۳۷
کد خبر: 426778
عدم بازگشت بحرینی‌ها از ایران بدلیل طائفه گری حاکمان بحرین است

جانشین دبیرکل الوفاق از تعویق بازگرداندن شهروندان بحرینی از ایران توسط دولت منامه به شدت انتقاد کرد و گفت: تنها توجیه معطل کردن بازگرداندن بحرینی ها از ایران، طائفی گری حاکمان بحرین است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در پی لغو مجدد پرواز بازگشت بحرینی‌ها از مشهد به بحرین برای بار دوم توسط مسوولان بحرین به بهانه شیوع کرونا، شیخ حسین الدیهی جانشین دبیرکل جمعیت الوفاق گفت: تنها توجیه برای تاخیر در بازگرداندن شهروندان بحرینی از ایران طی یکماه گذشته که همراه با دروغ گویی و خدعه بوده، فشل، طائفی‌گری، حقد و عدم انتصاب افراد مناسب در مناصب مربوطه در بحرین است.

وی افزود سوالی خطاب به مردم بحرین دارم: آیا کسی که یکماه است نمی‌تواند پرونده بحرینی‌های سرگردان در ایران را اداره کند و نمی‌تواند آنها را به کشورشان بازگرداند، می‌تواند از اداره یک کشور بشکل صحیح برآید؟ این در واقع آزمونی حقیقی در درجه اول برای حکومت و افراد خاص و در درجه دوم برای ارگان‌های مسوول ذی‌ربط است.

الدیهی تاکید کرد وضعیت جاری در خصوص بحرینی‌هایی که در ایران بلاتکلیف مانده‌اند، براساس علم مدیریت، شکست و فشل است و براساس مدیریت بحران‌ها، تعمیق و تشدید بحران و براساس علم اخلاق، فروپاشی ارزشها و براساس علم سیاست، سوءاستفاده و بهره برداری‌ای کثیف از قدرت است.

گفتنی است حدود دو هزار شهروند بحرینی که پیش از شیوع کرونا برای سفر به ایران آمده بودند، اکنون با ممانعت مسوولان بحرین برای بازگشت به کشورشان مواجه شده و با بی مسوولیتی مقامات بحرینی در ایران سرگردان مانده‌اند.

بحرین تا کنون تنها به ۱۶۵ نفر از آنان اجازه بازگشت داده و طبق برنامه اعلام شده توسط وزارت بهداشت بحرین مقرر بود سری دوم از این افراد شامل ۶۵ نفر شب گذشته با پروازی از مشهد به منامه منتقل گردند که برای دومین بار طی دو هفته گذشته این پرواز لغو شد. طبق اخبار و تصاویر منتشر شده مسافران دیشب در فرودگاه مشهد حضور یافته و شرایط لازم برای پرواز آنان هم در فرودگاه فراهم بوده است.

وزارت بهداشت بحرین در توییتی لغو پرواز را مشکلات ایجاد شده توسط شرکت هواپیمایی طرف قرارداد اعلام کرد، حال آنکه شرکت هواپیمایی بحرین «طیران الخلیج» در پی توقف بسیاری از پروازها بعلت شیوع کرونا براحتی امکان پرواز به ایران و انتقال بحرینی‌ها را دارا می‌باشد. همچنین افراد و صفحات خبری در شبکه‌های اجتماعی علت لغو پرواز را شرایط نامساعد جوی در مشهد اعلام کردند که مسوولان فرودگاه این مورد را تکذیب کرده و طبق اطلاعات بدست آمده از شب گذشته هیچ هواپیمایی برای انتقال بحرینی‌ها به مشهد نیامده بود که پروازی صورت گیرد.