۰ نفر

شهردار نیویورک: بحران کرونا وخیم‌تر خواهد شد

۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۳۰
کد خبر: 426595
شهردار نیویورک: بحران کرونا وخیم‌تر خواهد شد

«بیل دی بلاسیو» شهردار شهر نیویورک با وخیم خواندن شیوع ویروس کرونا در این مرکز تجاری جهان هشدار داد که این تازه شروع بحران است و شرایط وخیم تر خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دی بلاسیو روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان  گفت: هم اکنون شهر نیویورک به کانون شیوع ویروس کرونا در آمریکا بدل گشته و تا این لحظه حدود پنج درصد از مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

شهردار شهر نیویورک افزود: وضعیت دراین هفته  «بد» و در روزها و هفته های بعد وخیم ترخواهد شد.

وی ادامه داد: بگذارید صادقانه این را به شهروندان نیویورکی و آمریکایی  بگویم که این تازه آغاز (بحران) است و انتظار نمی رود این اپیدمی تا ماه آوریل و حتی ماه مه از میان برود.

دی بلاسیو در مورد کمک های مالی به سی ان ان گفت: ما اکنون وابسته به کمک های (مالی) واشنگتن هستیم، روزانه میلیاردها دلار درحال هزینه شدن است بدون آنکه پولی وارد شود، ما همچنان در بیمارستان ها و مراکز درمانی به مردم کمک می کنیم.

شمار مبتلایان به کرونا در نیویورک به حدود ۱۷ هزار نفر رسید

بنابراین گزارش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در نیویورک تا لحظه مخابره خبر سی ان ان به ۱۶هزار و ۸۸۷ مورد رسیده که منجر به جان باختن ۱۱۴ نفر شده است.

دست کم یکهزار و ۸۰۰ نفر از مبتلایان به این ویروس در بیمارستان های شهر نیویورک بستری و ۴۵۰ فرد مبتلا نیز در بخش فوریت ها پزشکی به سر می برند.

 دی بلاسیو روز گذشته ( یکشنبه)  در نطق مطبوعاتی خود پیش بینی وحشتناکی کرد و افزود اگر رییس جمهوری ترامپ نسبت به شیوع ویروس کرونا اقدام فوری انجام ندهد، هزینه آن جان‌های مردم خواهد بود.

شهردار نیویورک در ادامه نطق روز گذشته خود گفته بود: بی اقدامی ترامپ، توانایی شهر را برای معالجه تعداد زیاد بیماران مختل کرده است؛  رییس جمهوری آمریکا از نیویورک است و برای کمک به زادگاه خود هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۳۴ هزار و ۷۱۷ نفر رسیده و تا لحظه ارسال خبر ۴۵۲ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

شدت یافتن  شیوع ویروس کرونا که در ابتدا دونالد ترامپ خطر آن را برای جامعه این کشور ناچیز خوانده بود وضعیت پیچیده ای را بوجود آورده و  او را در شرایط دشواری قرار داده است، به طوری که نه تنها ترامپ با اعلام وضعیت فوق العاده در سراسر کشور و به تازگی اعلام وضعیت «فاجعه بار» در ایالت کالیفرنیا، ناگزیر به عقب نشینی از مواضع خود شد، بلکه اکنون با موج انتقادهای سیاسی و رسانه ای در مقابله با شیوع این ویروس نیز مواجه است.