۰ نفر

هنیه در تماس با ظریف: تحریم‌های آمریکا ظالمانه است

۲ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۳۲
کد خبر: 426322
هنیه در تماس با ظریف: تحریم‌های آمریکا ظالمانه است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران، تحریم‌های ضدایرانی آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شنبه (یکم فروردین) با «محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش شبکه المیادین، اسماعیل هنیه ضمن محکوم کردند تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت که این تحریم‌ها ظالمانه است و باید لغو شود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با مردم ایران در تلاش برای مقابله با ویروس کرونا ابراز هم‌بستگی کرد.

وزیر امور خارجه ایران نیز به نوبه خود خواستار لغو محاصره نوار غزه و آزادی زندانیان فلسطینی دربندِ رژیم صهیونیستی در زمان کنونی که کرونا جان آن‌ها را تهدید می‌کند، شد.

وزارت خارجه روسیه نیز امروز در بیاینه خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران با توجه به شیوع کرونا در این کشور شد.

طی یک ماه اخیر به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشورهای جهان و ایران، شمار زیادی از سران کشورها مانند ترکیه، روسیه و پاکستان و چین خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده‌اند. تحریم های آمریکا باعث شده است ارسال تجهیزات و مواد لازم برای مقابله با ویروس کرونا با مشکل مواجه شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز دیروز طی سخنرانی خود، درباره شیوع بیشتر کرونا در ایران  به دلیل تحریم ها هشدار داد و گفت که این تحریم‌ها جنایت علیه بشریت است.

با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز گفته است که با لغو تحریم‌های این کشور علیه ایران مخالفت است. آمریکا به رغم مطالبات جهانی برای لغو تحریم‌ها، طی چند روز گذشته چند شخصیت و شرکت ایرانی را تحریم کرده است.