۰ نفر

عبدالمهدی ورود زائران به شهرهای مقدس عراق را ممنوع کرد

۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۳۶
کد خبر: 426157
عبدالمهدی ورود زائران به شهرهای مقدس عراق را ممنوع کرد

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر مستعفی عراق، دستور داد که از ورود زائران به شهرهای مقدس و نیز تجمع و راهپیمایی برای زیارت رجبیه در کاظمین جلوگیری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عبدالمهدی گفت که این اقدام ها مطابق با دستور و توصیه ستاد بحران بهداشتی با هدف حفظ و تامین سلامت و به منظور جلوگیری از خطرهای دشوار ناشی از همه گیری ویروس کرونا به اجرا درآمده است.
وی تاکید کرد که همه ما باید کاملاً به ممنوعیت تردد و رفت و آمد اعلام شده در بغداد و دیگر استان ها پایبند باشیم و نیروهای امنیتی نیز باید بر انجام این دستور العمل مهم نظارت کافی و جدی داشته باشند.
عبدالمهدی بر ضرورت اعمال جریمه های مالی برای متخلفان و ضبط وسایل نقلیه، جلوگیری از ورود زائران به شهرها و زیارتگاه های مقدس در طول مدت ممنوعیت،لغو پیاده روی و راهپیمایی به سمت کاظمین تاکید کرد و گفت که اجازه تجمع و راهپیمایی به هیچ کس داده نخواهد نشد.
نخست وزیر مستعفی از همه دستگاه های دولتی و شهروندان خواست تا به طور کامل تصمیم ها و توصیه های ستاد بحران بهداشت عراق را رعایت کنند.

در همین حال دبیرخانه عمومی آستان مقدس کاظمیه از مؤمنان و زائران عراقی خواست تا با توجه به خطر همه گیری ویروس کرونا برای انجام آیین رجبیه از پیاده روی زیارتی به سمت کاظمین خودداری کنند.

در بیانیه آستان مقدس کاظمیه از مؤمنان درخواست شده تا زیارت از بارگاه امام کاظم (علیه السلام) را از راه دور و خارج از شهر کاظمین انجام دهند تا از امنیت خود و خانواده شان به دلیل شیوع ویروس کشنده کرونا اطمینان حاصل شود.
برخی از مردم بغداد و دیگر استان ها بدون توجه به هشدارها و توصیه های بهداشتی مقام های عراقی در باره خطر انتشار و همه گیری ویروس کرونا طبق سنت هر ساله با پای پیاده راهی زیارت رجیبه در کاظمین شده اند.
بر این اساس، مراجع بهداشتی از بروز فاجعه در بغداد به دلیل پایبند نبودن مردم به مقررات منع تردد هشدار داده و از نیروهای امنیتی خواسته اند در اجرای مقررات جلوگیری از رفت و آمد شدت عمل به خرج دهند.

در این باره نیروهای امنیتی برای حفظ سلامت مردم و پیشگیری بیشتر از انتشار ویروس کرونا پنجشنبه شب همه ورودی های شهر کاظمین را بستند.

ماموران همچنین با بلندگو از مردم درخواست کردند که از خانه خارج نشوند.
مسوولان بهداشتی عراق از تبعات زیارت امامین کاظمین (ع) در این شرایط خطرناک که ویروس کرونا امنیت و سلامت همگانی را تهدید می کنند، نگران هستند.