۰ نفر

تماس تلفنی شی و پوتین در مورد کرونا

۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کد خبر: 426114
تماس تلفنی شی و پوتین در مورد کرونا

«شی جین پینگ» رییس جمهوری چین و «ولادیمیر پوتین» همتای روسی وی پنجشنبه شب در تماسی تلفنی آخرین وضعیت کرونا در دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این تماس تلفنی روسای جمهوری دو کشور بر توسعه همکاری ها برای مبارزه با ویروس کرونا و همچنین حمایت دو کشور از یکدیگر برای مهار بحران کرونا با یکدیگر رایزنی کردند.

رئیس جمهوری چین در این گفت و گو، شیوع ویروس کرونا را «ترسناک» خواند و گفت: چین با شجاعت با این ویروس مقابله می کند زیرا این امر نه تنها به زندگی و سلامت مردم چین بلکه ایمنی بهداشت عمومی کل جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

او گفت: ما با اعتماد به نفس، توانایی و اطمینان کامل تا پیروزی نهایی، مبارزه با ویروس کرونا را دنبال خواهیم کرد بر اساس چشم انداز جامعه مشترک برای بشریت، چین آماده است تا با سایر کشورها از جمله روسیه برای تقویت همکاری های بین المللی در این زمینه تلاش کند.

شی تصریح کرد: همکاری در زمینه «پیشگیری و کنترل بیماری همه گیر، به اشتراک گذاری تجربه های دو کشور در پیشگیری و درمان، ترویج تحقیقات علمی مشترک، مقابله مشترک با تهدیدات و چالش های مشترک و حفظ امنیت بهداشت عمومی جهانی» از جمله مواردی است که دو کشور می توان روی آن کار کنند.

در این مکالمه تلفنی، پوتین رییس جمهوری روسیه نیز خاطرنشان کرد که دولت چین نه تنها در کنترل بیماری همه گیر داخلی بلکه در ارسال کمک های مهم برای محافظت از سلامت و ایمنی مردم در سراسر جهان اقدامات مؤثری در مبارزه با این بیماری انجام داده است.

او با بیان اینکه چین با ارائه کمک های به موقع به کشورهای آسیب دیده، نمونه خوبی را برای جامعه بین الملل ارائه کرده است اظهار کرد اقدامات چین پاسخی قاطع به «تحرکات و تنگ نظری های برخی کشورها» است.

ویروس کرونا که اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی در چین شیوع یافت و باعث فوت سه هزار و ۲۴۸ تن و ابتلای ۸۰ هزار و ۹۶۷ تن دیگر شد اکنون بعد از گذشت دو ماه در این کشور کنترل شده است به طوری که مقامات بهداشتی چین اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۳۰ مورد جدید ابتلا به این ویروس ثبت شده است که همگی آنها از خارج از چین به این کشور وارد شده اند.

ویروس کرونا تا کنون افزون بر ۱۵۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است و باعث مرگ افزون بر ۱۰ هزار تن و ابتلای ۲۴۵ هزار و ۵۸۰ تن دیگر شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات در روسیه تا کنون ۱۴۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و یک نفر نیز فوت شده است.