۰ نفر

1000ابتلای جدید به کرونا در آمریکا در کمتر از 1ساعت

۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۱۲
کد خبر: 426087
1000ابتلای جدید به کرونا در آمریکا در کمتر از 1ساعت

مقامات درمانی آمریکا اعلام کردند که در کمتر از یک ساعت آمار مبتلایان به کرونا در این کشور 1000 نفر افزایش یافته تا مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به 13 هزار و 159 نفر برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،‌ مقامات درمانی آمریکا اعلام کردند که در کمتر از یک ساعت شمار مبتلایان به کرونا در این کشور 1000 هزار نفر افزایش یافته تا مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به 13 هزار و 159 نفربرسد. در 24 ساعت گذشته تعداد افرادی که تست کرونای آنها در آمریکا مثبت اعلام شده 4412 نفربوده است.

همچنین بر اساس آخرین آمار، طی 24 ساعت گذشته 39 نفر دیگر در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند تا شمار قربانیان این ویروس در امریکا به 189 نفر برسد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که چند هفته پیش اخبار مربوط به شیوع ویروس «کرونا» را «حقه دموکرات‌ها» توصیف می‌کرد روز پنجشنبه گفت که اوضاع ناشی از این بیماری در آمریکا «بد» است. 

آمارها نشان می‌دهد که قربانیان ویروس کرونا در سرتاسر جهان از 10 هزار نفر فراتر رفته و تعداد کل مبتلایان نیز به 244 هزار 615 نفر رسیده است.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.