۰ نفر

انگلیس درنهایت تن به تعطیلی مدارس داد

۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۱۹
کد خبر: 425822
انگلیس درنهایت تن به تعطیلی مدارس داد

وزیر آموزش انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که مدارس سراسر این کشور از دو روز دیگر (جمعه اول فروردین ۱۳۹۹) به دلیل افزایش سرعت شیوع ویروس کرونا که تاکنون جان ۱۰۴نفر در این کشور را گرفته، تعطیل خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «گاوین ویلیامسون» طی سخنانی در مجلس عوام افزود که دانش‌آموزان پس از پایان آخرین کلاس درس خود در روز جمعه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند شد.

این برای اولین بار پس از بازگشایی مدارس سراسری در انگلیس است که دولت دستور تعطیل شدن آن را صادر کرده است.

ساعاتی پیش وزیر آموزش دولت محلی ولز و سر وزیر اسکاتلند نیز از تعطیلی مدارس این دو منطقه، بر اثر شیوع ویروس کرونا که تاکنون جان بیش از ۸ هزار نفر در سراسر جهان را گرفته، خبر دادند.

«کریستی ویلیامز» وزیر آموزش دولت محلی ولز با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد که با جلو کشیدن تعطیلات عید پاک، مدارس از روز جمعه ۲۰ مارس (۱ فروردین) تعطیل خواهند بود. او گفت پیام تصمیم دولت ولز این خواهد بود که مردم سلامت باشند و با کمک یکدیگر بتوانیم ویروس کرونا را شکست دهیم.

«نیکلاس استرجن» سروزیر دولت اسکاتلند هم با اعلام تصمیم مشابهی افزود که مردم نباید تصور کنند مدارس بعد از پایان تعطیلات عید پاک بازگشایی خواهند شد.

پیش از این صدها هزار نفر از شهروندان انگلیس با امضای توماری، مراتب اعتراض خود را به سیاست دولت بوریس جانسون برای باز نگه‌ داشتن مدارس اعلام کرده و خواستار اقدام فوری دولت در این خصوص شدند.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون دو هزار و ۶۲۶ نفر در انگلیس به این بیماری مبتلا و ۱۰۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مشاور ارشد علمی دولت انگلیس دیروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی تکان دهنده گفت: اگر بتوانیم تعداد مرگ و میر بر اثر کرونا را در حد ۲۰ هزار نفر حفظ کنیم به نتیجه مطلوبی در رابطه با این ویروس دست پیدا کرده‌ایم.