۰ نفر

آمریکا جزئیات تروریسم اقتصادی جدید علیه ایران را اعلام کرد

۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۵۸
کد خبر: 425807
آمریکا جزئیات تروریسم اقتصادی جدید علیه ایران را اعلام کرد

وزارت خارجه آمریکا در اوج همه‌گیری کرونا و لزوم همکاری جمعی برای ریشه‌کنی این بیماری، تروریسم اقتصادی خود علیه مردم ایران را گسترش داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اسامی سه شخص حقیقی و ۷ شرکت دست اندرکار درفعالیت‌های پتروشیمی ایران را تحت دستور اجرایی ۱۳۸۴۶ تحریم کرد که به گفته آنها داد و ستد مالی، امور فروش، انتقال و بازاریابی محصولات پتروشیمی ایران را انجام می‌دادند.

شرکت بین المللی سهامی محدود اس پی آی در آفریقای جنوبی، شرکت مک فلای مستقر در هنگ کنگ و شرکت صادرات و واردات خورشید طلایی دالیان در چین جزو تحریم شدگان جدید هستند.

همچنین این وزارت خانه شرکت "مین استریت ۱۰۹۵" آفریقای جنوبی و شرکت "سرمایه گذاری امنیت اجتماعی نیروهای مسلح" ایران را که با اس پی ای آفریقای جنوبی همکاری داشته اند، تحریم کرد.

در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا، محمد حسن طلوعی مدیر شرکت سرمایه گذاری امنیت اجتماعی نیروهای مسلح، حسین توکلی مدیر شرکت بین المللی سهامی محدود اس پی آی و رضا عبادزاده سمنانی مدیر شرکت مین استریت ۱۰۹۵ را هم به جمع تحریم شدگان اضافه کرد.

مایک پمپئو روز گذشته در یک نشست خبری از اعمال تحریم بر 9 شرکت مرتبط با فعالیت پتروشیمی خبر داده بود اما اسامی آن را اعلام نکرد.

وزارت تجارت آمریکا هم روز گذشته با صدور بیانیه ای از تحریم چند شرکت و پنج دانشمند ایرانی مرتبط با فعالیت های هسته ای ایران خبر داد اما اسامی آنها نیز مشخص نشد و معلوم نیست آیا این شرکت ها همان هایی هستند که در این بیانیه مطرح شده است یا خیر.

تحریم های جدید در شرایطی صورت می گیرد که جهان درگیر مبارزه با گسترش ویروس کرونا است و دولت آمریکا باعث شده است، ایران نتواند خدمات درمانی و اقدامات لازم را در این رابطه ارائه دهد.