۰ نفر

هند: باید تحریم‌های آمریکا را نادیده بگیریم و به ایران کمک کنیم

۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۴۵
کد خبر: 425526
هند: باید تحریم‌های آمریکا را نادیده بگیریم و به ایران کمک کنیم

سفیر اسبق هند در تهران می‌گوید دهلی نو باید با نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا، به ایران در مبارزه با شیوع ویروس «کرونا» کمک کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «کریشان چاندار سینگ» سفیر اسبق هند در تهران به دهلی نو توصیه کرد با نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران، به تهران در مبارزه با شیوع ویروس «کرونا» جدید (کووید-۱۹) کمک کند. 

سینگ با اشاره به ورود کمک‌های دولت چین به ایران، در توییتر نوشته است: «هند باید به شکلی واضح‌تر به سمت کمک به ایران گام بردارد، از جمله از این طریق که به ایالات متحده اعلام کند که با وجود تحریم‌های ایالات متحدهف ما داریم واردات [از ایران] را از سر می‌گیریم.»

پاسخ ما به شیوع ویروس کرونا، باید فراتر از سیاست باشد. ایران برای مبارزه با این همه‌گیری، به پول نیاز دارد.»

هند که یکی از مهمترین مشتریان نفتی ایران بود، در ماه‌های گذشته به تبعیت از تحریم‌های آمریکا، از میزان واردات رسمی نفت از ایران کاسته است.

اظهارات سفیر سابق هند در ایران در حالی مطرح می‌شود که اخیرا «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد، آثار منفی تحریم‌ها بر مبارزه با کرونا را یادآور شده و از اعضای این نهاد خواسته تحریم‌های آمریکا را نادیده بگیرند.