۰ نفر

از سوی مرکز آمار اتحادیه اروپا منتشر شد؛

میزان رضایت شغلی در کشورهای مختلف

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۰۸
کد خبر: 425153
میزان رضایت شغلی در کشورهای مختلف

بالاترین رضایت شغلی کشورهای عضو اتحادیه اروپا مربوط به نروژ است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مرکز آمار اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کرد که به طور متوسط ۲۴.۶ درصد شاغلان در ۲۷ کشور عضو این اتحادیه کاملا از شغل خود راضی هستند و این در حالی است که ۱۶.۹ درصد شاغلین نیز از شغل خود ناراضی هستند.  

بالاترین رضایت شغلی

به طور کلی ساکنین کشورهای منطقه اسکاندیناوی از شغل خود بسیار راضی هستند تا جایی که چهار کشور از شش کشور دارای بیشترین رضایت شغلی مربوط به این منطقه هستند: ۴۱.۸ درصد نروژی ها، ۴۱.۴ درصد فنلاندی‌ها، ۴۰.۲ درصد اتریشی‌ها، ۳۸.۴ درصد ایرلندی‌ها و ۳۵.۱ درصد سوئدی ها گفته‌اند که از شغل خود کاملا راضی هستند.  

کمترین رضایت شغلی

به مانند سال های گذشته کشورهای جنوبی و شرقی اروپا کماکان کمترین رضایت شغلی در سطح اتحادیه اروپا را دارند. ۳۶.۶ درصد بلغارها گفته‌اند که از شغل خود ناراضی هستند که بیشتر از هر کشور دیگری در سطح اتحادیه اروپا محسوب می شود. این میزان نارضایتی از شغل در یونان ۲۹.۶ درصد، اسلواکی ۲۵.۴ درصد، کرواسی ۲۴.۵ درصد و لیتوانی ۲۳.۹ درصد اندازه گیری شده است.  

رضایت شغلی در دیگر کشورهای اروپایی

در بین دیگر کشورهای اروپایی، ۳۴.۲ درصد شاغلین سوییسی از کار خود کاملا راضی و ۷.۵ درصد ناراضی بوده اند. این رقم برای شاغلین انگلیسی به ترتیب ۲۹ درصد و ۱۹.۵ درصد، آلمانی ها ۲۵ درصد و ۲۰.۹ درصد، هلندی ها ۲۰.۸ درصد و ۷.۸ درصد، فرانسوی ها ۲۰.۷ درصد و ۱۴.۴ درصد و ایتالیایی ها ۱۸.۹ درصد و ۱۳.۲ درصد اندازه گیری شده است.  

اتحادیه  اروپا شامل ۲۷ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

تخمین زده می‌شود تا پایان ماه دسامبر ۱۵ میلیون و ۴۷۵ هزار مرد و زن در سطح اتحادیه اروپا بیکار باشند که از این تعداد، ۱۲ میلیون و ۲۵۱ هزار نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده‌اند.