۰ نفر

عید پاک از بیم کرونا بدون حضار برگزار می‌شود

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵
کد خبر: 425076
عید پاک از بیم کرونا بدون حضار برگزار می‌شود

مقامات واتیکان تصمیم دارند به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا مراسم عید پاک (عروج حضرت مسیح (ع)) را بدون حضور شرکت کننده برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، عید پاک که مهمترین همایش سالانه برای مسیحیان کاتولیک جهان به شمار می رود، امسال به دلیل بحران کرونا بدون تماشاگر و شرکت کننده برگزار خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یک سخنگوی دفتر رهبر کاتولیک های جهان در واتیکان با اعلام این مطلب گفت این تصمیم شامل تمامی مراسمات و جشن های مذهبی «هفته مقدس مسیحی» می شود.

عید پاک یکی از روزهای تعطیل در یکشنبه‌ای از ماه مارس یا آوریل است. مسیحیان بر این باورند که در این روز عیسی مسیح پس از اینکه به صلیب کشیده شده بود دوباره زنده شده و برخاست و از این رویداد به‌عنوانِ رستاخیز مسیح یاد می‌کنند.

بر این اساس به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تمام برنامه های عمومی و خطابه های پاپ فرانسیس به صورت آنلاین انجام می گیرد.

تصمیم اخیر واتیکان جزو بی سابقه ترین اقدامات کلیسای کاتولیک در دوره معاصر به شمار می رود. این در حالی است که هر ساله صدها هزار مسیحی از تمام نقاط جهان برای شرکت در مراسم هفته مقدس مسیحی راهی ایتالیا می شدند.

در حال حاضر ایتالیا به خاطر همه گیری ویروس کرونا در وضعیت اضطراری به سر می برد. این کشور اروپایی بدترین آلودگی به کرونا را پس از چین به نام خود ثبت کرده به طوری که تا کنون ۲۱ هزار نفر در این کشور به کرونا آلوده شده و هزار و ۴۴۴ نفر نیز بر اثر این بیماری جان باخته اند.

هفته گذشته نیز پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان همه دعاها و مراسم نیایش خود را به صورت ویدئو کنفرانس و بدون حضور مردم برگزار کرد.

واتیکان ضمن لغو مراسمات روزهای یکشنبه کلیساها، اعلام کرده لازم نیست مومنان در این مراسمات شرکت کنند چرا که خطر ابتلا به ویروس کرونا جدی است.