با اینکه نام نیویورک و لندن در صدر لیست قدرتمندترین مراکز مالی جهان به چشم می‌خورد، اما با مشاهده نام‌های هنگ‌کنگ، سنگاپور،شانگهای، توکیو و... به اهمیت انکار نشدنی آسیا به عنوان قطب قدرتمند مالی جهان پی می‌بریم.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش سی‌ان‌بی‌سی‌ اینترنشنال به نقل از شاخص مراکز مالی جهانی، مشخص شد که نیویورک و لندن، به ترتیب قدرتمندترین قطب‌های مالی جهان به شمار می‌روند و به دنبال آنها نیز، هنگ‌کنگ، اولین کشور در آسیا-اقیانوسیه بود که در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

از طرفی گفتنی است که سنگاپور مدت‌هاست یکی از بزرگترین قطب‌های مالی آسیا محسوب می‌شود و در فهرست شاخص مراکز مالی جهانی 2019 در جایگاه چهارم به چشم می‌خورد. همچنین، نزدیک به یک دهه، به عوان بهترین محیط کسب و کار جهان، رتبه‌بندی شده است.

جالب توجه است موارد ذکر شده تنها برخی از دلایلی است که نام سنگاپور را به عنوان چشم‌اندازی برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات آسیا-اقیانوسیه معرفی کرده است.

برای یک دهه گذشته، بازار املاک سنگاپور سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری را به خود جذب کرده؛ از جمله چهره‌های سرشناسی همچون جیمز دایسون مخترع، ادواردو ساورین از بنیان‌گذاران فیس‌بوک و بازیگرانی مانند جت لی و جکی چان در این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

قابل ذکر است که نیروی کار رقابتی، فساد پایین و زیرساخت‌های توسعه‌یافته نیز سبب جذب بیشتر سرمایه‌گذاران می‌شود.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب قدرتمندترین مراکز مالی جهان را مشاهده می‌کنید؛

قدرتمندترین مراکز مالی جهان کجاست؟/جایگاه پررنگ کشورهای آسیایی