۰ نفر

تلاش ترامپ برای کشاندن شرکت تولید واکسن کرونا به آمریکا

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰
کد خبر: 425040
تلاش ترامپ برای کشاندن شرکت تولید واکسن کرونا به آمریکا

واشنگتن تلاش می کند یک شرکت آلمانی را که به دنبال ساخت واکسن کروناست متقاعد سازد تا تحقیقات خود را به این کشور منتقل کند، اما دولت آلمان در تلاش است تا جلوی این اقدام آمریکا را بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، واشنگتن تلاش می کند یک شرکت آلمانی را که به دنبال ساخت واکسن کروناست متقاعد سازد تا تحقیقات خود را به این کشور منتقل کند، اما دولت آلمان تلاش است تا جلوی این اقدام آمریکا را بگیرد. سیاستمداران آلمانی اصرار دارند که هیچ گشوری نباید انحصاری ساخت واکسن کرونا را در اختیار داشته باشد.

منابع آگاه در دولت آلمان گفتند، دولت آمریکا به دنبال آن است که دریابد چگونه می تواند به یک واکسن احتمالی درمان ویروس کرونا که توسط شرکت آلمانی کیور واک در حال ساخت است دسترسی پیدا کند. پیشتر روزنامه آلمانی ولت آم سونتاگ گزارش داده بود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به این شرکت آلمانی برای انتقال تحقیقاتش به آمریکا پیشنهاد رشوه کرده و دولت آلمان هم در مقابل پیشنهادات مالی ای را برای حفظ این شرک داروسازی در خاک خود ارائه نموده است.

هرچند سفیر آمریکا در آلمان در صفحه توئیتر خود این ادعا را غیرواقعی خوانده، اما سخنگوی وزارت بهداشت آلمان با تایید گزارش این رسانه آلمانی گفته: «دولت آلمان بسیار علاقمند است اطمینان حاصل کند که واکسن و داروهای فعال علیه ویروس کرونای جدید در آلمان و اروپا نیز توسعه یافته است... در این رابطه، دولت (المان) در حال مذاکرات فشرده با شرکت کیور واک است.»

روزنامه ولت آم سونتاگ به نقل از یک منبع ناشناس در دولت آلمان نوشته، ترامپ در تلاش اس تا حاصل کار دانشمندان را به صورت انحصاری به نام آمریکا تمام کند و هر کاری خواهد کرد تا این واکسن در آمریکا و برای آمریکا تولید شود.

هورست سیهوفر، وزیر کشور آلمان در یک کنفرانس خبری گفته کمیته بحران کرونای دولت روز دوشنبه موضوع شرکت کیور واک را به بحث خواهد گذاشت.

دیتمار هوپ، سرمایه گذار اصلی شرکت کیور واک گفته قصد فروش واکسن کرونا را ندارد و می خواهد این واکسن را برای «کمک به مردم نه یک منطقه خاص بلکه کل جهان تولید کند.»