۰ نفر

آسوشیتدپرس:

واشنگتن برای مهار کرونا با کمبود اقلام پزشکی و فضا مواجه است

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۵۱
کد خبر: 424649
واشنگتن برای مهار کرونا با کمبود اقلام پزشکی و فضا مواجه است

در حالی که ویروس کرونا جهان را درنوردیده، اینک مقامات بهداشتی آمریکا از کمبود اقلام لازم پزشکی برای مهار این ویروس مرموز خبر می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک خبرگزاری آمریکایی به نقل از مقامات  بهداشتی ایالت «واشنگتن» ایالات متحده از کمبود فضا و اقلام پزشکی برای مهار ویروس کرونا خبر داد.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» شنبه شب به وقت تهران به نبرد مقامات بهداشتی واشنگتن در دو جبهه مهار کرونا  و اطمینان از وجود تسهیلات لازم در بیمارستانها برای مداوای بیماران اشاره کرد.

دکتر «کتی لافی» یک مقام بخش بهداشتی واشنگتن در گفت وگو با آسوشیتدپرس از نظام سلامت و بهداشت موجود در این ایالات گلایه کرد. در حالی که دولت آمریکا هزاران دستگاه تنفسی، دستکش و ملزومات دیگر را برای بیمارستان‌های واشنگتن ارسال کرده، اما این حجم از امکانات نیز با توجه به روند رو به رشد رجوع بیماران به مراکز درمانی کافی نیست. جمعه شب شمار بیماران کرونایی در ایالت واشنگتن به 560 نفر رسید. 37 نفر هم در این ایالت جان باختند.

دکتر لافی با انتقاد از وضعیت موجود در مراکز درمانی آمریکا به صراحت از کمبود فضا، کارکنان و موارد دیگر برای برخورد مناسب با ویروس کرونا خبر داد.

یک مقام دیگر بخش بهداشت آمریکا در این زمینه معتقد است که این مسئله یک مشکل ملی است و ضروری است تا دولت فدرال، بیمارستان‌ها را برای اطمینان از سلامتی مردم تجهیز کند.

به گفته مقامات مطلع، آزمایش کرونا نیز خود به یک دغدغه مبدل شده و تاکنون تنها حدود 65 هزار نفر در واشنگتن این آزمایش را داده اند و البته کمبود کیت تشخیص  آزمایشگاه‌ها نیز مشهود است.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شنبه شب به وقت تهران در نشست خبری گفت که آمریکا خود را برای بدترین سناریوها درباره شیوع ویروس کرونا آماده می‌کند.