۰ نفر

کارکنان صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی دور کار شدند

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰
کد خبر: 424431
کارکنان صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی دور کار شدند

پس از مثبت شدن تست کرونای یکی از کارمندان صندوق بین‌المللی پول، این صندوق و بانک جهانی به کارکنان مراکز خود در واشنگتن توصیه کردند کارهای خود را از خانه انجام دهند.

 به گزارش رویترز، پس از مثبت شدن تست کرونای یکی از کارمندان صندوق بین‌المللی پول، این صندوق و بانک جهانی به کارکنان مراکز خود در واشنگتن توصیه کردند کارهای خود را از خانه انجام دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت این نهاد جهانی به فعالیت خود ادامه می دهد و برای خدمت به اعضایش آماده است. این اظهارات در شرایطی بیان شد که ماموریت یک گروه از این صندوق به اروپا و سایر کشورها از ترس شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است.

 این توصیه ها که اجباری نیستند بیش از 2000 نفر از کارکنان صندوق بین‌المللی پول و حدود 16 هزار کارمند بانک جهانی در واشنگتن را در بر می گیرد.

 سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت آن کارمندی که تست کرونای او مثبت بوده، قرنطینه شده و تحت مراقبت های بهداشتی قرار گرفته است.وی گفت:« ما با مقامات بهداشتی برای شناسایی افرادی که در تماس نزدیک با این کارمند بوده اند یا احتمالا تحت تاثیر قرار گرفته اند، همکاری می‌کنیم».

   سخنگوی بانک جهانی اعلام کرد هیچکدام از کارکنان و مشاوران این بانک مبتلا به کرونا نیستند و این نهاد چند جانبه کاملاً عملیاتی است.

 سخنگوی صندوق بین‌المللی پول تاکید کرد تنها مجوز سفرهای ضروری به مناطق پرخطر که حالا شامل 29 کشور اروپایی، چین، ایران و کره جنوبی می شوند، صادر می شود.

 صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی هردو در این هفته توانایی هزاران تن از کارمندانشان را برای دور کاری آزمایش کردند.  گسترش ویروس کرونا باعث شده این دو نهاد بین المللی نشست آتی خود را در بهار به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کنند.