۰ نفر

چین: کمک‌های درمانی به ایران ارسال شده است

۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۳۲
کد خبر: 424344
چین: کمک‌های درمانی به ایران ارسال شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به ارسال کمک‌های شهرداری پکن به چهار شهر تهران، توکیو، سئول و یوکوهاما برای مبارزه با کرونا اظهار کرد که پکن با تهران ارتباط دوستانه و نزدیکی دارد و کمک های درمانی و پزشکی خود را از طریق سفارت ایران در چین به تهران ارسال کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شهرداری پکن روز گذشته اعلام کرد: همزمان با تضمین تامین نیازهای داخلی برای مبارزه با ویروس کرونا، محموله‌های کمکی خود برای جلوگیری و کنترل شیوع این ویروس را به چهار شهر جهان از جمله تهران، توکیو، سئول و یوکوهاما ارسال کرده است.

در بیانیه شهرداری پکن آمده است: این محموله‌ها شامل ۲۰۰ هزار لباس محافظ، ۱۰۰ هزار جفت دستکش، ۲۰۰ هزار جفت پوشش محافظ کفش، ۲۰۰ هزار کلاه پزشکی یکبار مصرف، ۶ هزار و ۸۰۰ بطری ژل ضد عفونی دست، پنج هزار مجموعه تست اسید نوکلئیک، ۲۵ دستگاه دماسنج هوشمند، ۲ دستگاه اکسیژن ساز و دو هزار جعبه داروی تولید چین است.

گنگ شوانگ سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در کنفرانس خبری امروز / جمعه خود در پکن گفت: در حال حاضر، این چهار شهر در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با چالش های بزرگی روبرو هستند و برخی از آنها با کمبود منابع مواجه شده اند در همین راستا شهرداری پکن ضمن اظهار همدردی با آنها، کمک های خود را به این چهار شهر اهدا کرد.

او گفت که کمک های اهدایی به تهران از طریق سفارت ایران در چین به تهران ارسال شده و کمک سایر شهرها نیز بزودی ارسال خواهد شد.

این مقام چینی خاطرنشان کرد که ویروس کرونا دشمن مشترک بشر است و همه گیری مرز نمی شناسد و اهدای این کمک ها توسط شهرداری پکن با هدف جلوگیری از شیوع این ویروس صورت گرفته است.

چین در دو هفته گذشته با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران ۹ محموله کمک بهداشتی و درمانی با هدف مقابله با ویروس کرونا به ایران ارسال کرده است.

پکن مخالف اظهارات غیر مسئولانه آمریکا است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین همچنین در واکنش به اظهارات همکارش که آمریکا را به حمله بیولوژیکی از طریق انتشار ویروس کرونا در ووهان متهم کرده بود گفت که چین مخالف اظهار نظرهای غیر مسئولانه مقامات آمریکایی در مورد منشا این ویروس است.

او گفت: چندین مقام ارشد دولت آمریکا و اعضای کنگره از موضوع شیوع ویروس کرونا در ووهان استفاده کرده اند تا انواع اظهارات کذب و غیرمسئولانه به چین نسبت دهند و به پکن حمله کنند ما کاملاً مخالف این موضوع هستیم.