۰ نفر

انتقاد تند بایدن و سندرز از رویکرد دولت آمریکا در مهار کرونا

۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۲
کد خبر: 424310
انتقاد تند بایدن و سندرز از رویکرد دولت آمریکا در مهار کرونا

نامزدهای دموکرات رقیب رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات پیش رو، دولت ترامپ را بخاطر عدم اتخاذ رویکرد مناسب در برابر شیوع ویروس کرونا بی‌کفایت و بی‌ملاحظه خواندند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نامزدهای انتخابات درون حزبی میان دموکرات‌های آمریکایی رویکرد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال جلوگیری از شیوع بیماری «کووید-۱۹» را به باد انتقاد گرفتند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «جو بایدن» یکی از کاندیدهای حزب دموکرات شامگاه پنجشنبه در سخنرانی خود در «ویلمینگتون» گفت: «دولت در قبال بحرانی که با آن مواجه شده‌ایم ما را بدون آمادگی رها کرده است».

بایدن افزود: «هیچ رئیس‌جمهوری نمی‌تواند قول بدهد از شیوع [ویروس کرونا] در آینده جلوگیری می‌کند اما می‌توانم این قول را به شما بدهم، هنگامی که رئیس‌جمهور شوم آمادگی بهتری خواهیم داشت، پاسخ بهتری می‌دهیم و به شکل بهتری به احیای [بعد از بحران] می‌پردازیم».

او در ادامه گفت: «ما با دانش پیش خواهیم رفت، به سخنان کارشناسان گوش می‌دهیم و توصیه‌های آن‌ها را اجرا می‌کنیم. ما رهبری آمریکایی را شکل می‌دهیم و آن را احیا می‌کنیم و با تهدیدات جهانی که احتمالاً دوباره با آن‌ها مواجه خواهیم شد مقابله می‌کنیم. من همواره به شما راست خواهم گفت. این وظیفه رئیس‌جمهور است و دینی است که در برابر مردم آمریکا به گردن دارد».

«برنی سندرز» رقیب دموکرات بایدن نیز پنجشنبه شب در سخنرانی خود در «ورمونت» گفت: «اگر زمانی در تاریخ مدرن آمریکا وجود داشته باشد که همه در مسئله‌ای دخیل باشیم، این همان لحظه است». او دولت ترامپ را دولتی واجد «بی‌کفایتی و بی ملاحظگی» دانست که «جان شماری بسیاری را به خطر انداخته است».

در حال حاضر بر اساس آمارهای رسمی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۱۶۳۶ نفر رسیده که از این تعداد ۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

«ایمی اکتون» رئیس مرکز بهداشت و درمان ایالت اوهایوی آمریکا اعلام کرده که میزان ابتلا به ویروس کرونا تنها در این ایالت در حال حاضر از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است که این میزان ۱ در صد از کل ساکنین این ایالت را تشکیل می‌دهد.

در پی افزایش شیوع ویروس کرونا در آمریکا، برنی سندرز و جو بایدن برنامه‌های انتخاباتی سه‌شنبه شب خود را به خاطر نگرانی از انتشار ویروس کووید-۱۹ لغو کردند. پیش از این قرار بود بعد از برگزاری رقابت‌های درون حزبی روز گذشته، در دو گردهمایی جداگانه و در جمع هواداران خود در شهر «کلیولند» ایالت اوهایو سخنرانی کنند.

بایدن در مقایسه با سندرز، شانس بسیار بیشتری برای رسیدن به جایگاه رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری دارد.اما سندرز با وجود شکست‌های تلخی که در رقابت با بایدن تجربه کرده، قصدی برای انصراف از رقابت‌ها را ندارد.

انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها سه‌شنبه، ۲۰ اسفندماه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در ۶ ایالت «آیداهو»، «میشیگان»، «می‌سی‌سی‌پی»، «میسوری»، «داکوتای شمالی» و «واشنگتن» برگزار شد.

با اعلام بیش از ۷۰ درصد از نتایج انتخابات درون حزبی، بایدن معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا موفق شد با کسب ۱۵۰ موکل انتخاباتی در صدر رقابت‌ نامزدهای انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها قرار گیرد و در مجموع ۸۲۳ موکل انتخاباتی را به خود اختصاص دهد. طبق نتایج اعلام شده، سندرز با کسب ۸۸ موکل انتخاباتی جدید و مجموع ۶۶۳ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم قرار گرفت.

هر نامزد دموکراتی که بتواند تعداد ۱۹۹۱ موکل انتخاباتی را کسب کند، نامزد نهایی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.