۰ نفر

شیوع کرونا به سطح همه‌گیری جهانی رسیده است

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۳۳
کد خبر: 423906
شیوع کرونا به سطح همه‌گیری جهانی رسیده است

سازمان بهداشت جهانی امروز چهارشنبه رسماً اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در دنیا به سطح «همه‌گیری جهانی» رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سازمان بهداشت جهانی، امروز چهارشنبه اعلام کرد شیوع بیماری «کووید-۱۹» در دنیا به سطح «همه‌گیری جهانی» رسیده است. 

همزمان با گسترش ویروس کرونای جدید به بیش از ۱۲۱۰۰۰ نفر در آسیا، اروپا، منطقه غرب آسیا و اکنون بخش‌هایی از ایالات متحده «تدروس آدانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت بیماری «کووید-۱۹» را در دسته‌های بیماری «همه‌گیر جهانی» قرار داد. 

آدانوم در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو گفت: «در دو هفته گذشته شمار مبتلایان به این ویروس در خارج از چین ۱۳ برابر و شمار کشورهای مبتلا به آن ۳ برابر شده‌اند.»

وی اضافه کرد: «در روزها و هفته‌های آینده انتظار داریم شمار مبتلایان، شمار مرگ‌ و میرها و تعداد کشورهای آلوده از این هم بیشتر شوند.» 

مقام‌های سازمان جهانی بهداشت تا به حال از قرار دادن این ویروس در دسته بیماری‌های همه‌گیر جهانی اکراه داشتند. عبارت «همه‌گیر» به بیماری‌‌ای اطلاق می‌شود که به کشورها و مناطق مختلفی در جهان گسترش پیدا کرده باشد.

عبارت «همه‌گیر» (pandemic) معمولاً با اصطلاحی مشابه به نام «اپیدمی» (epidemic) اشتباه گرفته می‌شود. اپیدمی در واقع به افزایش ناگهانی شمار افراد مبتلا به یک بیماری، در سطوح فراتر از انتظار اطلاق می‌شود. 

کارشناسان مسائل بهداشتی در دنیا می‌گویند اعلام همه‌گیری ممکن است با تبعات مهم سیاسی و اقتصادی همراه شود. این اتفاق می‌تواند وضعیت شکننده بازارهای جهانی را وخیم‌تر کرده و به وضع محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تر برای سفر و تجارت منجر شود.