۰ نفر

اتحادیه اروپا ۲۵میلیارد یورو اعتبار برای مقابله با کرونا تخصیص داد

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۲:۴۲
کد خبر: 423681
اتحادیه اروپا ۲۵میلیارد یورو اعتبار برای مقابله با کرونا تخصیص داد

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز گذشته با تخصیص ۲۵میلیارد یورو برای مقابله با بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا موافقت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا این مطلب را در پایان کنفرانس اضطراری سران اتحادیه اروپا درباره کرونا مطرح کرد که به صورت ویدیوئی برگزار شد.  

وی در نشست خبری در بروکسل اعلام کرد که این ساز وکار مالی با تزریق ۷.۵ میلیارد یورو از اعتبارات اتحادیه اروپا آغاز به‌کار و بخش‌های آسیب پذیر اقتصاد را کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اروپا با بیان اینکه، اعتبارات این ساز وکار مالی در فاصله کوتاهی به ۲۵ میلیارد یورو (۲۸ میلیارد دلار) خواهد رسید، افزود؛ این هفته پیشنهاد انتقال ۷.۵ میلیارد یورو به این ساز وکار را به پارلمان و شورای اروپا مطرح خواهد کرد.

وی ادامه داد که ظرف هفته‌های آینده، مبادلات مالی از طریق این ساز وکار آغاز و در اختیار سیستم‌های پزشکی، شرکت‌های کوچک و بازار اقتصادی قرار خواهد گرفت.

شمار ابتلا و جان‌باختگان ناشی از کرونا در قاره سبز بسرعت در حال افزایش است.

به نوشته رویترز، شمار جان‌باختگان کرونا در ایتالیا به ۶۳۱ نفر افزایش پیدا کرده و تعداد مبتلایان نیز به ۱۰ هزار و ۱۴۹ نفر رسیده است که در مقایسه با روز دوشنبه افزایش ۹۷۷ نفری را نشان می‌دهد.

«جوزپه کونته» نخست ویر ایتالیا بامدادروز گذشته با توجه به سرعت شیوع کرونا، حوزه محدودیت کنترل این ویروس کشنده را به سراسر ایتالیا گسترش داد.   

در پی همه‌گیری وسیع این ویروس در ایتالیا، دیگر کشورهای اروپایی نیز با سرعت در حال ثبت مواردی از ابتلا به کرونا هستند؛ از جمله فرانسه که بیشترین میزان تلفات را پس از ایتالیا به خود اختصاص داده‌است.  

در این کشور تاکنون ۳۰ نفر جان باخته‌اند و ۱۴۱۲ نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.    

اسپانیا دیگر کشوری است که تعداد مبتلایان کرونا در آن بسرعت در حال افزایش است. بیش از یکهزار و صد نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۲۹ نفر نیز جان باخته‌اند.   

آلمان با تعداد مبتلایان بیشتر نسبت به اسپانیا، تلفات کمتری را ثبت کرده است.  

در انگلیس از ۳۸۲ مبتلا به ویروس کرونا، تا کنون ۶ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری مرگبار، جان خود را از دست داده اند.