شیوع ویروس کرونا در آمریکا، سبب سقوط بازده اوراق قرضه خزانه‌داری به پایین‌ترین سطح خود طی 10 سال اخیر شد.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه بازارها را به آشفتگی کشاند، زیرا ترس از جنگ قیمت نفت و شیوع مداوم ویروس کرونا دلایلی کامل برای وقوع طوفان خبرهای بد بود.

پس از آنکه بازار سهام از آلمان تا ژاپن در طول روز از شیب تند فروش خود رنج بردند، معاملات بازار بورس آمریکا نیز به مدت 15 دقیقه متوقف شد تا از سقوط سهام به کف جلوگیری شود.

با مشاهده وضعیت قرمز به دلیل شیوع ویروس کرونا، سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌ای امن روی آوردند و قیمت طلا به بالاترین سطح هفت ساله خود رسید و همچنین بازده خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین حد خود طی 10 سال سقوط کرد.

گفتنی است که تا ساعت 10 صبح، بازده10 ساله اوراق قرضه خزانه‌داری در 0.49درصد ایستاد که از پایین‌ترین سطح روزانه خود یعنی 0.32 درصد کمی افزایش را تجربه کرد.

تا زمان انتشار این خبر، منحنی کل بازده اوراق بهادار خزانه‌داری ایالات متحده، یعنی بازده اوراق با تاریخ سررسید یک ماه تا 30 سال، برای نخستین بار زیر یک درصد است و این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران انتظار دارند بانک فدرال در ماه‌های آتی نرخ بهره را به صفر کاهش دهد.

در نمودار ارائه شده، بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا از زمان تایید نخستین مبتلا به ویروس کرونا در این کشور را مشاهده می‌کنید؛

photo_2020-03-10_03-03-33