۰ نفر

ارمنستان ارائه ویزا به شهروندان برخی کشورها را به حالت تعلیق در آورد

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۳۷
کد خبر: 423345
ارمنستان ارائه ویزا به شهروندان برخی کشورها را به حالت تعلیق در آورد

وزارت خارجه ارمنستان روز دوشنبه اعلام کرد که با توجه به وضعیت اپیدمی ناشی از ویروس جدید کرونا، ایروان به طور موقت ارائه روادید به شهروندان برخی کشورها از جمله ایران را به حالت تعلیق در می‌آورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، طبق تصمیم دولت شهروندان ایرانی که مایل به بازدید از ارمنستان هستند باید به سفارتخانه‌ها، خدمات کنسولی ارمنستان در خارج از کشور مراجعه کنند یا از طریق سیستم E-VISA ویزا بگیرند.  

اما با توجه به وضعیت کنونی، وزارت امور خارجه ارمنستان اطلاع می‌دهد که سفارت این کشور در جمهوری اسلامی ایران در شرایط اضطراری فعالیت می‌کند.  

بنابراین خدمات کنسولی به طور موقت به حالت تعلیق درآمده و روادید خاک ایران از طریق سیستم E-VISA در جمهوری اسلامی ایران قابل دریافت است.  

وزیر بهداشت ارمنستان هفته گذشته در گفت وگوی تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تلاش‌های ایران برای مهار شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد.   

وی ابراز امیدواری کرد، با انجام اقدامات در مبارزه با این بیماری، نظام سلامت ایران در این عرصه نیز موفق خواهد شد.  

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفت وگوی تلفنی، ضمن اعلام اقدامات گسترده و مبتنی بر استانداردهای سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سطح کشور به ویژه تقویت وضعیت بهداشتی در پایانه‌های مرزی و همچنین، انجام معاینات پزشکی برای تردد مسافرین ورودی و خروجی در فرودگاه‌های بین المللی کشور و ایستگاه ‌های مرزی زمینی، بر اهمیت و تقویت نظارت‌های بهداشتی در مبادی مرزی فعال جهت ترانزیت کالا و همسو کردن اقدامات اجرایی پیشگیرانه و کنترل‌های بهداشتی مشترک تاکید کرد.