۰ نفر

رایزنی دیپلماتیک ایران و روسیه درباره آخرین تحولات سوریه

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۵۸
کد خبر: 423339
رایزنی دیپلماتیک ایران و روسیه درباره آخرین تحولات سوریه

معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با سفیر ایران در مسکو، وی را در جریان نتایج گفت‌وگوهای اخیر روسیه و ترکیه در مورد سوریه قرار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه از رایزنی دیپلماتیک با ایران درباره آخرین اوضاع سوریه در چارچوب مذاکرات «روند آستانه» خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، «سرگئی ورشینین» معاون وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه با «کاظم جلالی» سفیر ایران در این کشور دیدار کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در این زمینه اعلام کرد: «طرفین در مورد وضعیت سوریه به تبادل نظر پرداختند و سفیر ایران از نتایج مذاکرات سطح بالای روسیه و ترکیه در مسکو در ۵ مارچ ( پنجشنبه ۱۵ اسفند) مطلع شد.»

به نوشته تاس، دیپلمات‌های روسیه و ایران در این ملاقات بر اهمیت همکاری بیشتر ایران، ترکیه و روسیه در قالب روند آستانه به منظور اطمینان از استقرار پایدار در سوریه تاکید کردند.

این منبع خبری در گزارش خود افزود که این دیدار بنابر تقاضای ایران انجام شد.

روسای جمهور روسیه و ترکیه پنجشنبه گذشته برای توافق آتش بس و شماری دیگر اقدامات جهت حل و فصل اوضاع در شهر «ادلب» در شمال سوریه مذاکراتی را در مسکو برگزار کردند. 

وزارت دفاع ترکیه  روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یک هیأت روسی فردا سه‌شنبه به شهر «آنکارا» در ترکیه سفر می‌کند تا درباره جزئیات باقی‌مانده درخصوص آتش‌بس ادلب صحبت کند.