۰ نفر

عربستان مسافران فاقد گواهی سلامت را جریمه نقدی می‌کند

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۱۲
کد خبر: 423327
عربستان مسافران فاقد گواهی سلامت را جریمه نقدی می‌کند

عربستان کسانی را که اطلاعات نادرست درباره سلامتی‌شان بدهند جریمه می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه سعودی الریاض،‌ دادستانی کل عربستان امروز،‌ دوشنبه در توییتر نوشت، همه مسافران سعودی و غیرسعودی که از راه‌های هوایی، زمینی و دریایی وارد کشور می‌شوند و رانندگان وسایل نقلیه مختلف و مالکان آنها باید به دستورات، توصیه‌ها و شروط سازمان بهداشت جهانی و سازمان بهداشت کشور به منظور ممانعت از شیوع بیماری‌های فراگیر و تاثیرگذار بر سلامت عمومی عمل کرده و گواهی سلامت مورد تایید از سوی طرف‌های مربوطه را در گذرگاه‌های ورودی به همراه داشته باشند.

دادستانی کل اشاره کرد، باید بخش مربوطه تمام تدابیر پیشگیرانه و درمانی لازم را در نظر بگیرد که کاملا بیانگر لیست اجرایی اساسنامه مربوطه است، این مساله در زمان وقوع وضعیت فوق‌العاده بهداشتی که به لحاظ جهانی نگران‌کننده است، الزامی است.

دادستانی کل افزود: ماده ۲۱ اساسنامه مراقبت بهداشتی در ورودی‌ها مبتنی بر آن است که هر کسی که بر خلاف آن عمل کند معادل ۵۰۰ هزار ریال (معادل بیش از ۱۱۶ هزار و ۶۰۰ یورو) جریمه می‌شود که این شامل افراد متخلف، رانندگان وسایل نقلیه و مالکان آنهاست.

طبق اظهارات دادستانی کل، ماده ۲۵ اساسنامه مراقبت بهداشتی در ورودی‌ها باید کمیته‌ای دست‌کم سه نفره به دستور وزیر بهداشت و به ریاست مشاور نظامی برای بررسی هرگونه نقض احکام این اساسنامه و لیست اجرایی آن تشکیل شود و مجازات تعیین شده طبق این اساسنامه را تایید کند و تصمیم خود را به منظور تایید نهایی به وزیر اطلاع دهد. اگر تخلف در سطح ارتکاب اقدام مجرمانه باشد پرونده به دادستانی کل برای تحقیق و بازجویی از متهم ارجاع داده می‌شود تا در برابر دادگاه ویژه علیه او اقامه دعوی شود.

بر اساس گزارش دویچه وله، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان تا بعدازظهر یکشنبه ۱۱ تن اعلام شده است.