۰ نفر

آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در جهان

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۳۵
کد خبر: 423165
آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در جهان

طبق آخرین آمار منتشر شده از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ترتیب کشورهای چین، کره جنوبی، ایتالیا و ایران در رده‌های اول تا چهارم قرار دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ طبق آخرین آمار جهانی از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا (کووید-19) و تعداد بهبودیافتگان، کشور ایران با تعداد 6 هزار و 566 مبتلا در رده چهارم جهان قرار دارد؛ ایران از لحاظ تعداد بهبودیافتگان با 2 هزار و 134 بهبودیافته در رده دوم جهان قرار دارد.

پایگاه اطلاعاتی "worldometers" در جدیدترین آمار خود نشان داد، کشورهای چین، کره جنوبی و ایتالیا به ترتیب با تعداد 80 هزار و 735 نفر، 7 هزار و 382 نفر و 7 هزار و 375 مبتلا در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

در این میان  دو کشور فرانسه و آلمان که در چند روز گذشته تعداد مبتلایان آنان در سطح متوسط قرار داشت، با افزایش قابل توجهی از مبتلایان به ویروس کرونا مواجه هستند؛ کشور فرانسه با تعداد هزار و 209 نفر و کشور آلمان با تعداد هزار و 40 نفر در رده‌های پنجم و ششم قرار دارند.

از لحاظ میزان کشته‌ها نیز کشور ایتالیا در شرایط وخیمی قرار دارد و از این لحاظ بعد از چین در رده دوم قرار دارد؛ با افزایش کشته‌ها در چند روز گذشته در این کشور، تعداد 366 به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

کشور آمریکا نیز در قاره خود از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در رده اول قرار دارد؛ در هفته اخیر تعداد مبتلایان این کشور به عدد 554 نفر رسیده است، همچنین از لحاظ میزان کشته‌ها نیز با تعداد 22 فوتی در رده پنجم جهان قرار گرفته است.

تاکنون تعداد 110 هزار و 87 نفر در جهان مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند که از این تعداد 3 هزار و 831 نفر جان خود را از دست دادند و تعداد 62 هزار و 301 نفر به طور کامل بهبود یافته‌اند.

LuUrmRCvOtHg